Algemene huur en verzekeringsvoorwaarden


ALGEMENE HUURVOORWAARDEN

TUSSEN :

De internetgebruiker,

Hierna "de Klant" genoemd

EN :

Het bedrijf Sport 2000 France,

  • Route d'Ollainville, 91520 Egly, Frankrijk
  • Inschrijfnummer: RCS d'Evry 421 925 918 Eenvoudige naamloze vennootschap met een kapitaal van 500 000 euro BTW CEE FR 31 421 925 918
  • Telefoon: +33 1.69.26.20.00
  • Fax: +33 1.69.90.32.89
  • E-mail: serviceclient@sport2000.fr
  • Wettelijke vertegenwoordiger: Thierry LAVIGNE, Voorzitter van de Raad van Bestuur Coöperatieve Sport 2000 Handelend namens en voor rekening van de winkels die deel uitmaken van het Sport 2000-netwerk in wintersportstations, hierna "de Verhuurder(s)" genoemd.

De lijst van de stations waar onze winkels aanwezig zijn, is te vinden op de website op de volgende adres: https://skiverhuur-sport2000.nl/

Hierna "het Bedrijf" genoemd

VOORWOORD

Het Bedrijf is gemachtigd door de Verhuurders om op de website reservaties (hierna "Reservatie(s)" genoemd) te registreren voor verschillende uitrustingen bestemd voor wintersporten (hierna "Verhuur" genoemd) door de Klant.

Deze Algemene Huurvoorwaarden (hierna "AHV" genoemd) hebben als doel de voorwaarden voor Reservatie en Verhuur van verschillende materialen en diensten op de website te definiëren. Elke Reservatie en Verhuur is onderworpen aan naleving van deze AHV.

De bevestiging van een Reservatie door de Klant op de website impliceert de volledige en onvoorwaardelijke acceptatie van deze AHV.

Deze AHV kunnen op initiatief van het Bedrijf worden gewijzigd. De voorwaarden van toepassing op een Reservatie en Verhuur zijn die geldig op de website op de datum van de betreffende Reservatie.

ARTIKEL 1: UITRUSTINGEN EN DIENSTEN

De verschillende uitrustingen en diensten die op de website beschikbaar zijn voor Reservatie, worden beschreven volgens categorieën en classificatietypen. Foto's en grafische elementen worden als voorbeeld getoond, maar hebben geen contractuele waarde.

De Verhuurders verplichten zich om materiaal van gelijke kwaliteit en techniek te leveren als de gereserveerde categorie.

Afhankelijk van de Verhuurder moet de klant zijn of haar voornaam, lengte, gewicht en maat voor het gewenste materiaal opgeven.

De verschillende uitrustingen zijn beschikbaar, onder voorbehoud van bevestiging door het Bedrijf. Deze bevestiging wordt verzonden via een e-mail naar het adres dat door de Klant is opgegeven.

ARTIKEL 2: RESERVATIEVOORWAARDEN

2.1 - Om een Reservatie te maken, moet de Klant:

  • Een skistation kiezen.
  • Een huurperiode van 1 tot 14 dagen aangeven door de eerste en laatste huurdag te selecteren.
  • De Verhuurder selecteren die open is op de station en de bovengenoemde periode.
  • Het gewenste materiaal selecteren door de geselecteerde materiaalcategorieën aan de reservatie toe te voegen, met opgave van de voornaam van de skiër(s).
  • De diensten van de winkel selecteren door de geselecteerde diensten aan de reservatie toe te voegen.
  • Optioneel de verzekering selecteren en het fidélitékaartnummer of de promotiecode indien van toepassing.
  • Of inloggen als er al een account is, of een account aanmaken, of een snelle reservatie doen in gastmodus.
  • Het betalingstype selecteren (integraal of gedeeltelijk), het betalingsmiddel (creditcard, Paypal-betaling) en vervolgens kennisnemen van de Algemene Huurvoorwaarden.
  • Na acceptatie van de AHV vervolgens betalen.

2.2 - Partner e-codes

Aanschaf e-code: De Klant kan op bepaalde partnerwebsites van Sport 2000 cadeau e-codes kopen die geldig zijn op de Sport 2000-site gewijd aan die partner.

Werking e-codes: Deze geven toegang tot kortingen in de vorm van een vast bedrag in euro's. Deze korting is geldig op het totale bedrag van het materiaal in het winkelmandje (exclusief Ski Primo, dossierkosten, diensten, multiride-optie, verzekering).

Eenmaal de code toegepast, moet de Klant, als er nog iets online te betalen is, de transactie afhandelen met het betalingsmiddel van zijn of haar keuze (betaling met creditcard of Paypal). Als het bedrag van de cadeau e-code het totale bedrag van het materiaal in het winkelmandje overschrijdt, gaat het niet-gebruikte bedrag verloren. De e-codes kunnen niet met elkaar gecombineerd worden. De e-codes zijn geldig tot 30 april na de aankoopdatum van de e-code.

Terugbetaling e-code: De Klant heeft de e-code eerder gekocht bij een partner van Sport 2000. Het is deze partner die de transactie voor de aankoop van deze cadeau e-code bezit. De terugbetaling wordt door de partner volgens zijn eigen algemene verkoopvoorwaarden uitgevoerd.

2.3 Betaling met creditcard of Paypal

Bij betaling met creditcard of Paypal kan de online reservatie, afhankelijk van de Verhuurder, tot 24 uur voor aanvang van de Verhuur worden uitgevoerd.

Alleen de ontvangst door het Bedrijf van de goedkeuring van Paybox Services SAS, die de controle van de betalingen met creditcard of Paypal uitvoert, maakt de Reservatie effectief.

Na ontvangst van de goedkeuring van Paybox Services SAS wordt een e-mail met bevestiging van de ontvangst van de Reservatie verzonden naar de Klant, met bevestiging van de details van het gereserveerde materiaal, de huurperiode en de prijs, evenals de namen en gegevens van de Verhuurder. Deze bevestiging moet door de Klant worden voorgelegd aan de Verhuurder op de eerste dag van de huurperiode.

In geval van afwijzing van de betaling met creditcard of Paypal wordt de Klant direct op de hoogte gebracht van deze afwijzing op de website. Het Bedrijf behoudt zich het recht voor de vooraf geregistreerde Reservatie zonder meer te annuleren.

ARTIKEL 3: HUURPRIJS

3.1 - Prijs

De huurprijs wordt bepaald op basis van de categorie van het gereserveerde materiaal, de gereserveerde dienst en de huurperiode, de station en de winkel, overeenkomstig de tarieven van toepassing voor de geselecteerde periode op de datum van de Reservatie.

De prijs is inclusief BTW (TTC) en wordt uitgedrukt in euro's; de dossierkosten komen bovenop de huurprijs en worden eveneens uitgedrukt in euro's TTC.

De prijzen op de website zijn uitsluitend van toepassing op reservaties die op de website zijn gemaakt. De prijzen op de website kunnen afwijken van de prijzen in de Sport 2000-winkels.

De tarieven op de website zijn specifiek voor elke Verhuurder.

Elke verhuur die direct in de winkel wordt gedaan en niet voorafgegaan is aan een Reservatie op de website, wordt afgerekend tegen de prijs van de betreffende winkel.

Het aanbod op de website is niet cumuleerbaar met enig andere promotie-aanbieding die buiten de website wordt uitgevoerd.

3.2 - Betaling

Om de reservatie te laten gelden, moet de Klant bij de Reservatie de volledige of gedeeltelijke betaling van de prijs uitvoeren.

De volledige betaling dekt:

  • Het materiaal tegen de in artikel 3.1 hierboven genoemde prijs.
  • De extra korting die eventueel verbonden is aan het gebruik van de Sport 2000 Fidélitékaart is uitsluitend geldig op de Sport 2000-website https://skiverhuur-sport2000.nl/.
  • De skiverzekering met meerdere risico's indien van toepassing.
  • De diensten genoemd in artikel 5 hieronder, indien van toepassing.
  • De dossierkosten van €3,90 TTC per reservatie.

De gedeeltelijke betaling dekt:

  • Het bedrag van het aanbetaling, 30% van de in artikel 3.1 hierboven genoemde prijs.
  • De skiverzekering met meerdere risico's indien van toepassing.
  • De dossierkosten van €3,90 TTC per reservatie.

De betaling van de bedragen die verschuldigd zijn bij de Reservatie wordt uitgevoerd:

  • Ofwel met creditcard via een beveiligd transmissiesysteem (alleen creditcards met het CB-, Visa-, Mastercard-, Carte Bleue-, e-Carte Bleue-logo, uitgegeven in Frankrijk of binnen internationale netwerken die zijn goedgekeurd door de GIE cartes Bancaires, worden geaccepteerd),
  • Ofwel via Paypal via beveiligde betaling.

De transacties worden in euro's uitgevoerd.

3.3 - Betaling van het restbedrag van de prijs

In geval van gedeeltelijke betaling wordt het restbedrag van de huurprijs dat het onderwerp is van de Reservatie, door de Klant direct aan de Verhuurder betaald bij het ophalen van het materiaal.

Bij gebrek hieraan kan de verhuur door de Verhuurder worden geweigerd zonder dat enige teruggave van het aanbetalingsbedrag mogelijk is.

ARTIKEL 4: VERHUURDE MATERIAAL

Het verhuurde materiaal wordt opgehaald in de Verhuurwinkel waar de Reservatie is gedaan en bevestigd in de reservatie-e-mail.

Het verhuurde materiaal wordt ter beschikking gesteld van de persoon die de Reservatie heeft gedaan en is onder diens enige verantwoordelijkheid, bij voorlegging van de bevestigings-e-mail van de Reservatie.

Het verhuurde materiaal kan de avond voor de eerste huurdag worden opgehaald, vanaf het uur dat door de Verhuurwinkel op de website en in de reservatie is meegedeeld, en onder voorbehoud van beschikbaarheid.

De Verhuurwinkel geeft de Klant een huurbon met vermelding van het gehuurde materiaal, de ophaaldatum, het materiaal en de voorziene terugbrengdatum van het materiaal. Deze bon wordt door de Klant ondertekend bij de ontvangst van het materiaal.

Om het materiaal op te halen, kan een identiteitsbewijs van de Klant worden gevraagd om zijn identiteit te verifiëren.

De Verhuurwinkel kan bovendien een waarborgsom vragen, die de vorm kan aannemen van een bankgarantie, om de risico's van beschadiging, diefstal, verlies of breuk van het verhuurde materiaal te dekken. Het bedrag en de voorwaarden van de waarborgsom worden vastgesteld door de Verhuurwinkel. Deze waarborgsom wordt aan de klant teruggegeven door de Verhuurwinkel bij terugbrengen van het gehuurde materiaal als er geen afwijkingen worden geconstateerd, en dit onder de voorwaarden zoals beschreven in artikel 10 hieronder.

Elke vertraging bij het ophalen van het gereserveerde materiaal moet aan de Verhuurwinkel worden gemeld.

Het ontbreken van ophaal geeft geen recht op enige terugbetaling.

In het geval dat de Klant zijn materiaal wil ophalen met vertraging als gevolg van een geval van overmacht, dat hij moet rechtvaardigen, zal de winkel zijn uiterste best doen om hem tevreden te stellen. Het is hierbij duidelijk dat de Verhuurwinkel niet aansprakelijk kan worden gesteld voor een gebrek aan beschikbaarheid (onder overmacht verstaan we elk gebeuren dat onafhankelijk van de wil is, onvoorzienbaar en onoverkomelijk, en zoals gedefinieerd door de rechtspraak).

In geval van volledige betaling door de Klant zal het Bedrijf het verschil binnen 30 dagen terugbetalen door:

  • Krediet op de creditcard die bij de transactie is gebruikt.
  • Krediet op het Paypal-account dat bij de transactie is gebruikt.

De terugbetaling kan niet worden uitgevoerd op een andere bankrekening dan die die bij de transactie is gebruikt.

ARTIKEL 5: VERHUURDE DIENST

5.1 - Bewaring

De bewaardienst stelt de klant in staat zijn materiaal in een op slot gesloten kluisje, binnen of buiten de winkel, neer te leggen, zodat hij het niet hoeft mee te nemen naar zijn verblijfplaats.

Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat:

  • De deur van de kluis goed gesloten is wanneer hij de kluisruimte verlaat,
  • Het materiaal dat in de kluis wordt opgeslagen, goed is opgeruimd zodat er geen risico is op vallend materiaal bij het openen,
  • Hij geen waardevolle voorwerp(en) achterlaat waarvoor hij verantwoordelijk blijft en waarvoor de Winkel elke verantwoordelijkheid afwijst,
  • Hij niets in de kluis achterlaat wanneer hij de kluisruimte definitief verlaat.

De Klant blijft verantwoordelijk voor het materiaal dat hij in de skikluis achterlaat. De Verhuurwinkel kan op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor een tekortkoming van de Klant.

Ondanks alle inspanningen om de skikluisruimte te beschermen en te beveiligen, sluit de Verhuurwinkel elke aansprakelijkheid uit in geval van diefstal, beschadiging, vergeten of beschadigd voorwerp.

De Verhuurwinkel zal alle nodige stappen ondernemen in geval van misbruik of beschadiging van de middelen die aan zijn klanten ter beschikking worden gesteld. Tarieven: de dienst is gratis of betaald, de prijs van deze dienst kan per winkel verschillen. De openbare tarieven staan op de website en zijn specifiek voor elke Verhuurwinkel.

Binnen de beschikbare voorraad.

Uitsluitend in de deelnemende winkels, zie de lijst hier.

5.2 - Levering

De leveringsdienst stelt de klant in staat het online gereserveerde skimateriaal rechtstreeks op zijn verblijfplaats in de skistation te laten leveren.

De Klant kan de leveringsdienst aan zijn winkelwagen toevoegen. Deze dienst biedt levering van het gehuurde materiaal op het adres dat door de klant in de skistation wordt gewenst tot de 1e skidag van de Klant. Dit aanbod is beperkt tot een aantal pakketten dat door de winkel is gedefinieerd. Dit aantal wordt door de winkel aan de Klant meegedeeld bij het vaststellen van een leveradres en -tijdstip. Mocht het aantal gehuurde pakketten dit limiet overschrijden, dan verplicht de winkel zich om de Klant een oplossing aan te bieden, mits extra kosten. De Klant verplicht zich alle benodigde informatie te verstrekken om de winkel in staat te stellen contact met hem op te nemen om de leveringsvoorwaarden te bepalen. Een mobiel telefoonnummer is verplicht om deze dienst te kunnen gebruiken.

De winkel verplicht zich de klant te contacteren om samen een leveringstijdstip en -adres af te spreken (in de winkel van Sport 2000 in de station, laatst op 17.00 uur de dag voor de 1e skidag van de Klant). De winkel informeert de Klant tijdens het telefonische contact over de specifieke beperkingen die van toepassing kunnen zijn. Indien het gebied van de klant buiten het dekkingsgebied van de winkel valt, zal deze laatste de leveringsprestatie annuleren (indien van toepassing, zie artikel 7 wijziging van een reservatie). Indien de Klant niet beschikbaar kan zijn tijdens alle door de winkel voorgestelde tijdsvensters of indien hij onbereikbaar is om de afspraak te bevestigen, wordt de leveringsprestatie geannuleerd.

Tarieven: de dienst is gratis of betaald, de prijs van deze dienst kan per winkel verschillen. De openbare tarieven staan op de website en zijn specifiek voor elke Verhuurwinkel. Binnen de beschikbare plaatsen. Uitsluitend in de deelnemende winkels, zie de lijst hier.

5.3 - Click & Collect

Click & Collect is een dienst waarmee de Klant zijn materiaal kan ophalen in een specifieke ruimte die door de Winkel is gedefinieerd, "zonder pasproef", of op een adres in de buurt van de Winkel. De Klant verplicht zich alle benodigde informatie te verstrekken om de winkel in staat te stellen zijn materiaal voor te bereiden zodat hij bij aankomst in de skistation gebruik kan maken van Click & Collect.

Elke vertraging bij het ophalen van het gereserveerde materiaal moet aan de Verhuurwinkel worden gemeld. Het ontbreken van ophaal geeft geen recht op enige terugbetaling. (zie AHV artikel 4.1) Tarieven: de dienst is gratis of betaald, de prijs van deze dienst kan per winkel verschillen. De openbare tarieven staan op de website en zijn specifiek voor elke Verhuurwinkel. Binnen de limiet van de deelnemende winkels. Binnen de beschikbare plaatsen. Uitsluitend in de deelnemende winkels, zie de lijst hier.

5.4 - Snelweg

De snelwegdienst stelt de Klant in staat zijn materiaal te proberen en op te halen zonder in de rij te hoeven staan bij aankomst in de winkel. Hij geniet van prioritaire toegang tot zijn behandeling door de Winkel. De Klant verplicht zich alle benodigde informatie te verstrekken om de winkel in staat te stellen zijn materiaal voor te bereiden zodat hij gebruik kan maken van de snelweg.

Tarieven: de dienst is gratis of betaald, de prijs van deze dienst kan per winkel verschillen. De openbare tarieven, kortingen en reducties staan op de website en zijn specifiek voor elke Verhuurwinkel. Binnen de limiet van de deelnemende winkels. Binnen de beschikbare plaatsen. Uitsluitend in de deelnemende winkels, zie de lijst hier.

5.5 - Bewaking

De bewakingsdienst stelt de klant in staat zijn materiaal neer te leggen in open skiracks binnen in de winkel, zodat hij het niet hoeft mee te nemen naar zijn verblijfplaats. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat:

  • Het materiaal dat in de skirack wordt opgeslagen, goed is opgeruimd zodat er geen risico is op vallend materiaal,
  • Hij geen waardevolle voorwerp(en) achterlaat waarvoor hij verantwoordelijk blijft en waarvoor de Winkel elke verantwoordelijkheid afwijst,

Binnen de limiet van de deelnemende winkels. Binnen de beschikbare plaatsen. Uitsluitend in de deelnemende winkels, zie de lijst hier.

ARTIKEL 6: BESCHIKBAARHEID

Het verhuurde materiaal is beschikbaar voor de gereserveerde periode in de Verhuurwinkel. De verhuur eindigt dan automatisch op de datums en tijden die op de huurbon zijn vermeld.

Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig gebrek of vertraging bij het beschikbaar stellen door de betreffende Verhuurwinkel.

De Verhuurwinkels kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen bij het beschikbaar stellen van het verhuurde materiaal, voor redenen die buiten hun wil of in geval van overmacht liggen. In een dergelijk geval zal de Verhuurwinkel zijn uiterste best doen, afhankelijk van de beschikbare voorraad in de winkel, om de Klant uitrusting van gelijke of hogere kwaliteit dan het gereserveerde materiaal ter beschikking te stellen, zonder extra kosten.

Elke klacht betreffende het verhuurde materiaal moet rechtstreeks aan de Verhuurwinkel worden gericht, per aangetekende brief met vaste datum van ontvangst, laatst 3 werkdagen na afloop van de huurperiode.

ARTIKEL 7: WIJZIGING VAN EEN RESERVATIE

Wijziging van een reservatie is niet mogelijk op de website.

Alleen onze klantenservice is bevoegd om wijzigingen uit te voeren op verzoek van de Klant, ofwel door het formulier hier te gebruiken, ofwel door een e-mail te sturen naar het adres serviceclient@sport2000.fr met opgave van:

  • in het onderwerp van de e-mail "Wijziging van een reservatie",
  • in de tekst van de e-mail het reservatienummer en de aard van de wijziging.

Alleen de hieronder vermelde klantverzoeken zullen worden geaccepteerd:

  • Toevoegen of verwijderen van materiaal en diensten binnen de winkel waar de reservatie is gedaan.
  • Wijziging van de huurperiode binnen de winkel waar de reservatie is gedaan.
  • Wijziging van de winkel voor dezelfde huurperiode.

Onder voorwaarde van de volgende voorwaarden:

Als de Klant zijn reservatie wijzigt en de huurkosten hoger zijn, wordt het verschil in rekening gebracht tegen de tarieven van toepassing bij de Verhuurwinkel. Het Bedrijf behoudt het oorspronkelijk betaalde bedrag. Het extra bedrag wordt toegevoegd aan het saldo dat in de winkel moet worden betaald bij ontvangst van de gehuurde artikelen.

Als het bedrag van de gewijzigde reservatie lager is dan de oorspronkelijk gefactureerde prijs:

  • In het geval dat de klant 100% van zijn reservatie online heeft betaald, wordt het verschil binnen 30 dagen terugbetaald op de bankrekening die is gebruikt voor de betaling.
  • In het geval dat de klant alleen een aanbetaling online heeft betaald, wordt het verschil afgetrokken van het saldo dat in de winkel moet worden betaald.

Als de Klant zijn reservatie minder dan 48 uur voor aanvang van zijn Verhuur wijzigt, geldt deze wijziging als annulering van de vorige reservatie onder de voorwaarden zoals beschreven in Artikel 7 hieronder.

ARTIKEL 8: ANNULERING VAN EEN RESERVATIE

8.1 - Uitoefening van het recht van terugtrekking

De Klant beschikt over een terugtrekkingsrecht; hij heeft de mogelijkheid om de verhuur van het materiaal te annuleren, mits dit binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigings-e-mail van de Reservatie wordt gedaan, door zijn verzoek om terugtrekking te sturen, ofwel:

  • Door het formulier hier te gebruiken
  • Per post aan het volgende adres: Sport 2000 – Route d’Ollainville – 91520 EGLY – Frankrijk,
  • Per e-mail naar het adres serviceclient@sport2000.fr.
  • Of door het standaardformulier voor terugtrekking dat als bijlage is toegevoegd, te gebruiken.

Het Bedrijf zal het bij de reservatie betaalde bedrag terugbetalen op de bankrekening die is gebruikt voor de reservatie, binnen 30 dagen na het verzoek om terugtrekking.

Zodra de klant het gereserveerde materiaal in de Verhuurwinkel heeft opgehaald, vóór het verstrijken van deze termijn van 14 dagen, is het recht op terugtrekking niet meer van toepassing.

Na deze termijn van 14 dagen heeft de Klant de mogelijkheid om een reservatie te annuleren onder de hieronder vermelde voorwaarden.

Op dezelfde manier, als de Klant kiest voor een ophaaldatum van het materiaal binnen 14 dagen, en hij het materiaal niet ophaalt op de voorziene datum of zijn recht op terugtrekking niet uitoefent vóór 8 uur op de eerste skidag, is het recht op terugtrekking niet meer van toepassing; de reservatie wordt dan geannuleerd onder de hieronder vermelde voorwaarden.

8.2 - Annulering voor het ophalen van het materiaal

Na deze termijn van 14 dagen heeft de Klant de mogelijkheid om een reservatie te annuleren onder de hieronder vermelde voorwaarden.

De annulering van een reservatie is niet mogelijk op de website.

Alleen onze klantenservice is bevoegd om annuleringen uit te voeren op verzoek van de Klant die per e-mail moet worden gericht naar het adres serviceclient@sport2000.fr met opgave van:

  • door het formulier hier te gebruiken

De annulering wordt geregeld volgens de voorwaarden die in de onderstaande tabel zijn vermeld:

Annuleringsvoorwaarden Sport 2000 behoudt
Als de Klant zijn reservatie annuleert na zijn terugtrekkingsrecht (14 dagen) en meer dan 30 dagen voor aanvang van zijn verhuur De dossierkosten van €3,90 TTC
Als de Klant na zijn terugtrekkingsrecht (14 dagen) zijn reservatie annuleert tussen 30 dagen en 7 dagen voor aanvang van de Verhuur De dossierkosten van €3,90 TTC 9% van het totale bedrag van het verhuurde materiaal
Als de Klant na zijn terugtrekkingsrecht (14 dagen) zijn reservatie annuleert tussen 6 dagen en 3 dagen voor aanvang van de Verhuur De dossierkosten van €3,90 TTC 15% van het bedrag van het verhuurde materiaal
Als de Klant zijn reservatie annuleert minder dan 3 dagen voor aanvang van de Verhuur De dossierkosten van €3,90 TTC 30% van het totale bedrag van het verhuurde materiaal

SPORT 2000 betaalt de verschuldigde bedragen binnen 30 dagen na het verzoek terug aan de klant.

Niettemin, in het geval dat de annulering het gevolg is van een geval van overmacht (onder overmacht verstaan we elk gebeuren dat onafhankelijk van de wil is, onvoorzienbaar en onoverkomelijk) dat de Klant overkomt, en dat hij moet rechtvaardigen, zal het Bedrijf de dossierkosten van €3,90 TTC behouden en het saldo van het door de Klant betaalde bedrag binnen 30 dagen terugbetalen.

Zodra een geannuleerde reservatie aanleiding geeft tot terugbetaling aan de Klant, zal deze worden uitgevoerd door:

  • Krediet op de creditcard die bij de transactie is gebruikt.
  • Krediet op het Paypal-account dat bij de transactie is gebruikt.

De terugbetaling kan niet worden uitgevoerd op een andere bankrekening dan die die bij de transactie is gebruikt.

8.3 - Annulering na het ophalen van het materiaal

Na het ophalen van het materiaal, zodra de Klant het materiaal in de winkel heeft opgehaald, is annulering niet meer mogelijk. De Klant kan geen terugbetaling eisen van de bedragen die bij de reservatie zijn vrijgekomen.

8.4 - AFWEZIGHEID VAN OPHALING VAN MATERIAAL

In geval van afwezigheid van ophaal behoudt het Bedrijf de dossierkosten van €3,90 TTC evenals 30% van het bedrag van het verhuurde materiaal.

Elke klacht is ontvankelijk binnen een maximale termijn van 2 maanden na de voorziene datum van de 1e skidag.

8.5 COVID-19-SANITAIRE CRISIS

In geval van annulering van een reservatie vanwege Covid-19 moet de Klant een medisch attest, opgesteld door een arts (gericht aan de Klant of een lid van zijn reservatie), verzenden naar de Klantenservice per mail aan serviceclient@sport2000.fr tot de avond voor zijn 1e skiverhuurdatum.

Alleen de reservatie van de Klant of het lid van zijn reservatie waarvoor er een medisch attest is dat Covid-19 aantoont, zal worden geannuleerd en vervolgens terugbetaald. Sport 2000 behoudt de dossierkosten van €3,90.

De terugbetaling kan niet worden uitgevoerd op een andere bankrekening dan die die bij de transactie is gebruikt.

ARTIKEL 9: DUUR

De duur van de Verhuur is vastgesteld voor de periode die op de Reservatie is vermeld.

Een dag begint om 09.00 uur en eindigt om 18.00 uur.

Op geen enkele manier kan deze duur worden gewijzigd zonder toestemming van de Verhuurwinkel.

ARTIKEL 10: GEBRUIK / VERANTWOORDELIJKHEID / TERUGGIFTE

Elke instelling van het verhuurde materiaal wordt uitsluitend uitgevoerd door de Verhuurwinkel.

De Klant neemt de volledige verantwoordelijkheid voor het verhuurde materiaal vanaf het moment dat hij het in ontvangst neemt. Hij blijft verantwoordelijk tot de volledige teruggave ervan.

Het materiaal wordt verondersteld in goede staat en geschikt te zijn voor normaal gebruik. Het moet in die staat teruggegeven worden.

Elk eventueel bezwaar betreffende de staat van het verhuurde materiaal moet bij het ophalen van het materiaal aan de Verhuurwinkel worden gemeld; er zal een vermelding op de huurbon worden gemaakt. Bij gebrek hieraan zal geen enkele latere klacht worden geaccepteerd.

Bij verloop van de huurduur die op de huurbon is vermeld, indien het materiaal niet op de voorziene datum en tijdstip wordt teruggegeven, blijft de Klant alleen verantwoordelijk voor het materiaal dat in zijn bezit is tot de daadwerkelijke teruggave ervan.

Er kunnen vertragingboetes worden opgelegd door de Verhuurwinkel.

Het verhuurde materiaal wordt teruggegeven aan het einde van de dag van de voorziene periode in de huurbon of de volgende dag vóór 10 uur. Elke vertraging bij de teruggave na 10 uur de volgende dag kan leiden tot facturatie door de Verhuurwinkel van een huurdag per vertraagde dag, tegen het tarief dat in de winkel wordt aangegeven.

Verlies, diefstal of breuk kunnen direct in de winkel worden verzekerd.

Het gebrek aan teruggave kan leiden tot het in gang zetten van een teruggaveprocedure, waarvan de kosten voor rekening van de Klant komen. De Verhuurwinkel zal het materiaal aan de klant in rekening brengen tegen zijn marktwaarde TTC verminderd met de ouderdom. In de hypothese dat de Verhuurwinkel een waarborgsom heeft gevraagd, zal deze facturatie zich onder meer openbaren door het behoud van de waarborg.

De Klant heeft de mogelijkheid zich te beschermen tegen het risico van diefstal en breuk van het verhuurde materiaal, evenals het risico van annulering of onderbreking van het verblijf, door de multirisico skiverzekering af te sluiten (zie artikel 10 hieronder).

De Klant blijft verantwoordelijk voor elke beschadiging die het verhuurde materiaal ondergaat, met uitzondering van normale slijtage of verborgen gebreken. Hij is aansprakelijk voor elke andere beschadiging, wat vervolgens leidt tot de betaling van herstelkosten of zelfs vervanging van het materiaal, binnen de maximale limiet van de vervangingswaarde in nieuwe staat tegen de openbare prijs ervan, bovenop de huurprijs. De Klant verplicht zich om deze kosten te betalen bij teruggave van het verhuurde materiaal, indien nodig door verrekening met de borgsom zoals vermeld in artikel 4 van deze AHV. Elke reparatie wordt uitsluitend uitgevoerd door de Verhuurwinkel.

ARTIKEL 11: MULTIRISICO SKIVERZEKERING

De Klant heeft de mogelijkheid zich te beschermen tegen het risico van diefstal en breuk van het verhuurde materiaal, evenals het risico van annulering of onderbreking van het verblijf, door de multirisico skiverzekering af te sluiten.

ARTIKEL 12: PERSOONSGEGEVENS

Sport 2000 France (de uitgever van de site) en uw winkel, in hun hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking, voeren een verwerking van persoonsgegevens uit met als hoofddoelen:

  • de behandeling en het volgen van uw informatie-/contactverzoeken en het beantwoorden hiervan,
  • het beheer van bestellingen,
  • het beheer van leveringen,
  • het beheer van de facturatie,
  • de uitvoering van het trouwprogramma,
  • het uitvoeren van trouwacties,
  • het opstellen van klanten- en potentiële klantenbestanden,
  • u in staat stellen om toegang te krijgen tot gereserveerde en persoonlijke gebieden van onze website zoals uw klantenaccount of uw persoonlijk profiel,
  • het beheer van klantenaccounts,
  • de uitvoering van de after-sales service,
  • het beheer van klachten,
  • het uitvoeren van commerciële statistieken,
  • het uitvoeren van tevredenheidsonderzoeken,
  • het uitvoeren van marketinganalyses,
  • het organiseren van wedstrijden,
  • het organiseren van promotieacties,
  • het beheer en de behandeling van verzoeken tot uitoefening van uw rechten,
  • het beheer en de preventie van betalingsachterstanden,
  • het beheer van geschillen,
  • het beheer van uw opmerkingen,
  • de detectie en bestrijding van fraude, enz.,
  • en meer algemeen het beheer van de relatie met de gebruikers van de website, inclusief commerciële, communicatieve en marketingactiviteiten (waaronder segmentatie, doelgerichtheid, commerciële prospectie, telemarketing, personalisatie van aanbiedingen, nieuwsbrief, tevredenheidsonderzoek).

De velden die op de inzamelingsformulieren met een sterretje zijn gemarkeerd, zijn verplicht. Ze voldoen aan een vereiste voor het verstrekken van persoonsgegevens met een reglementaire of contractuele aard (ze kunnen de afsluiting van een overeenkomst beïnvloeden). Bij gebrek aan informatie over deze gegevens kan uw verzoek mogelijk niet worden behandeld of de behandeling ervan kan worden vertraagd.

Deze verwerking is noodzakelijk voor verschillende doelen:

  • voor het beheer, de verwerking en het volgen van uw verzoeken gericht aan het bedrijf (waaronder het beantwoorden van informatieverzoeken, het verwerken van bestellingen en transacties, het onderzoeken van sollicitaties, ...), (bijvoorbeeld in het geval van een online bestelling) (bijvoorbeeld in het geval van een sollicitatie voor de opening van een winkel);
  • voor het nastreven van de wettige belangen van het bedrijf in het kader van het beheer en de begeleiding van zijn relaties, met name commerciële relaties, met zijn gebruikers van de website, en meer algemeen met zijn contacten, en de organisatie van zijn marketing-, prospectie- en communicatieactiviteiten in het algemeen;
  • voor de naleving van wettelijke en reglementaire verplichtingen die van toepassing zijn op het bedrijf.

Deze informatie is bestemd voor de uitgever van de website, evenals, voor de bovengenoemde doelen, de entiteiten van de groep waartoe hij behoort, en hun partners en leveranciers, contractueel of commercieel.

Ze zullen worden bewaard voor een periode van 3 jaar vanaf het laatste contact van uw kant, een periode die noodzakelijk is voor de realisatie van de bovengenoemde doel(en).

Conform de bepalingen die van toepassing zijn op de bescherming van persoonsgegevens, bent u gerechtigd tot inzage, correctie, wissen en portabiliteit van uw gegevens, evenals het recht om de verwerking ervan te beperken en het recht om bezwaar te maken (tegen de verwerking van uw gegevens, evenals tegen commerciële prospectie). U beschikt ook over het recht om richtlijnen op te stellen betreffende de behandeling van uw persoonsgegevens en de manier waarop u wenst dat uw rechten na uw overlijden worden uitgeoefend. Op dit gebied, indien wij op de hoogte worden gesteld van een overlijden, moet u weten dat uw gegevens zullen worden verwijderd, tenzij er noodzaak is tot bewaren voor een bepaalde duur omwille van onze wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of de wettelijke verjaringstermijnen, en nadat ze, indien van toepassing, zijn meegedeeld aan een derde die mogelijk door u is aangewezen.

Deze rechten kunnen worden uitgeoefend door middel van elektronische post of post met een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs naar contact@sport2000.fr of naar het volgende adres:

Sport 2000 Frankrijk Route d’Ollainville 91520 Egly Frankrijk

U hebt in elk geval de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een nationale autoriteit die belast is met de bescherming van persoonsgegevens (in Frankrijk is dit de Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés of "Cnil") als u vindt dat de verwerking van uw gegevens niet voldoet aan de wettelijke en reglementaire bepalingen van toepassing.

ARTIKEL 13: INTELLECTUEEL EIGENDOM

Alle inhoud van deze website, de grafische elementen, afbeeldingen, teksten, logo's evenals de opmaak ervan zijn het exclusieve eigendom van het Bedrijf, met uitzondering van de merken, logo's of inhoud die eigendom zijn van andere partnerbedrijven.

Elke totale of gedeeltelijke weergave van deze site door enig proces, zonder de uitdrukkelijke toestemming van het Bedrijf, is verboden en zou een inbreuk op het auteursrecht opleveren dat wordt bestraft volgens de Code van intellectueel eigendom.

Elke totale of gedeeltelijke reproductie van de merken of logo's van het Bedrijf of van zijn partners, uitgevoerd op basis van de elementen van deze website zonder de uitdrukkelijke toestemming van het Bedrijf of de eigenaar van het logo of de merk, is verboden volgens de bepalingen van de Code van intellectueel eigendom.

ARTIKEL 14: ONDERDEELBAARHEID VAN DE BEPALINGEN

De nietigheid, onwettigheid of onmogelijkheid van uitvoering van enige bepaling van deze Algemene Huurvoorwaarden kan de nietigheid, onwettigheid of onmogelijkheid van uitvoering van de andere bepalingen van deze AHV niet veroorzaken.

ARTIKEL 15: KLACHT

Voor elke klacht kan de Klant contact opnemen met de consumentendienst:

  • per post aan het volgende adres: Sport 2000 – Route d’Ollainville – 91520 EGLY – Frankrijk
  • per e-mail: contact@sport2000.fr.

Als het bovengenoemde middel is uitgeput, dat wil zeggen als het antwoord op de klacht van de klant hem niet bevredigt of als hij geen antwoord heeft ontvangen binnen 1 maand na indienen van zijn klacht, kan de klant gratis de bemiddelaar van de Coöperatieve en Geassocieerde Handel inroepen, die bevoegd is voor elk geschil betreffende de uitvoering van een koop- of dienstverleningsovereenkomst die is gedekt door deze algemene voorwaarden:

  • per post aan het volgende adres: Médiateur du Commerce Coopératif et Associé – FCA - 77 rue de Lourmel – 75015 PARIJS,
  • of op de website van de bemiddelaar www.mcca-mediation.fr waar het Handelscharter van de Coöperatieve en Geassocieerde Bemiddeling en de vereiste bewijsstukken zijn te vinden.

Online Geschillenoplossingsplatform

Conform artikel 14.1 van Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 wordt de klant geïnformeerd over de mogelijkheid om use te maken van het Online Geschillenoplossingsplatform (RLL) dat door de Commissie beschikbaar is gesteld via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FR

De klant kan het Bedrijf ook elektronisch contacteren via dit adres: contact@sport2000.fr

ARTIKEL 16: ONLINE GESCHILLENOPLOSSINGSPLATFORM

Conform artikel 14.1 van Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 wordt de klant geïnformeerd over de mogelijkheid om use te maken van het Online Geschillenoplossingsplatform (RLL) dat door de Commissie beschikbaar is gesteld via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FR

De klant kan het Bedrijf ook elektronisch contacteren via dit adres: contact@sport2000.fr

ARTIKEL 17: BLOCTEL - WEIGERING VAN TELEFONISCHE VERKOOP

U hebt de mogelijkheid om zich gratis in te schrijven op een lijst voor weigering van telefonische verkoop via BLOCTEL (www.bloctel.gouv.fr) om niet langer te worden benaderd via telefonische verkoop door een professionele partij met wie u geen lopende contractuele relatie hebt, conform de wet nr. 2014-344 van 17 maart 2014 betreffende consumptie.

Elke consument heeft de mogelijkheid om zich gratis in te schrijven op deze lijst via de website https://www.bloctel.gouv.fr/.

ARTIKEL 18: UITGEBREIDE VERANTWOORDELIJKHEID VAN DE PRODUCENT

IUD textiel, linnen, schoenen (Refashion): FR216580_11NHTF

IUD verpakkingen, papier (Citeo): FR216580_03SLAR

IUD speelgoed/meubels (Ecomobilier): FR216580_12LDSU

IUD ASL (ECOLOGIC): FR216580_22XRGT

ARTIKEL 19: GESCHILLEN / VAN TOEPASSING ZIJNDE WET

Deze AHV onderwerpen aan Franse wetten.

BIJLAGE: STANDAARDMODEL VOOR TERUGTREKKINGSFORMULIER

Naam(en) en referentie(s) van de gereserveerde artikel(en):

Gereserveerd op:

Reservatienummer:

Naam van het station:

Naam(en) van de Verhuurwinkel:

Naam van de klant bij de reservatie:

Adres van de klant bij de reservatie:

STANDAARDMODEL VOOR TERUGTREKKINGSFORMULIER

(Vul dit formulier alleen volledig in en stuur het terug als u het contract wilt terugtrekken.)

Ten aandacht van SPORT 2000 – Service Montagne- route d’Ollainville 91520 EGLY. contact@sport2000.fr.

Ik/wij () geeft/geven () u kennis van mijn/onze () terugtrekking van het contract betreffende de verkoop van het goed ()/voor de levering van de dienst (*) hieronder:

Besteld op ()/ontvangen op ():

Naam van de consument(en):

Adres van de consument(en):

  • Naam(en) en referentie(s) van de gereserveerde artikel(en):
  • Gereserveerd op:
  • Reservatienummer:
  • Naam van het station:
  • Naam(en) van de Verhuurwinkel:
  • Naam van de klant bij de reservatie:
  • Adres van de klant bij de reservatie:

Handtekening van de consument(en) (alleen indien het huidige formulier op papier wordt ingediend):

Datum:

(*) Schrap de niet nodige vermelding.

Meldingsadres:

Route d’Ollainville – 91540 Egly

serviceclient@sport2000.fr.


ALGEMENE VERZEKERINGSVOORWAARDEN

Zoals elk verzekeringsovereenkomst omvat dit contract wederzijdse rechten en plichten. Dit contract is onderworpen aan de Franse Code des Assurances (verzekeringswet). Deze rechten en plichten staan hieronder beschreven.

ANNULERING

Met de annulatieverzekering worden de kosten voor het annuleren van het gehuurde skimateriaal voor het vertrek terugbetaald, binnen de limieten van de bedragen en franchise in de tabel 'Overzicht van de waarborgen', die voor rekening van de Verzekerde blijven en door Sport 2000 aangerekend worden krachtens de algemene huurvoorwaarden voor het huren van skimateriaal, indien de Verzekerde niet kan vertrekken om een van de volgende redenen:

  • Accidenteel overlijden, ongeval of ziekte waardoor de Verzekerde zich niet op eigen kracht kan verplaatsen, hospitalisatie, met inbegrip van een terugval of verslechtering van een ongeval of een voorafbestaande ziekte voor het afsluiten van deze verzekering, met dien verstande dat voor de berekening van de terugbetaling, de datum waarop de verslechtering, evolutie of terugval voor het eerst vastgesteld werd:
    • van de Verzekerde,
    • van zijn/haar Partner,
    • van een familielid (zoals gedefinieerd in dit contract), of
    • elke persoon die gebruikelijk bij hem/haar woont.
  • Ernstige ziekte of overlijden (met inbegrip van ernstige ziekte als gevolg van een epidemie of pandemie die uitgeroepen is in de 30 dagen voorafgaand aan het vertrek):
    • van de Verzekerde,
    • van zijn/haar Partner,
    • van een familielid (zoals gedefinieerd in dit contract), of
    • elke persoon die gebruikelijk bij hem/haar woont.
  • Zwangerschap waarvan men op het moment van de aansluiting nog niet op de hoogte was en die onverenigbaar is met de reis, omwille van de aard van de reis zelf, pathologische zwangerschap, miskraam, therapeutische zwangerschapsonderbreking, bevallingen en de gevolgen ervan vóór de achtste maand.
  • Aanzienlijke materiële schade (van meer dan 50%) of diefstal op de woonplaats van de Verzekerde of de bedrijfsruimte waarvan zij eigenaar of huurder zijn of die zij gratis betrekken, en waarbij het absoluut noodzakelijk is dat zij ter plekke aanwezig zijn om de nodige daden van bewaring te stellen.
  • Ontslag om economische redenen op voorwaarde dat de procedure niet opgestart werd voor het afsluiten van de verzekering.
  • Vinden van een betaalde job of een betaalde stage voor het vertrek terwijl hij/zijn ingeschreven was bij het nationale arbeidsbureau, met uitzondering van verlengingen of hernieuwingen van een arbeidscontract of stage.
  • Wijziging of intrekking van betaald verlof om te reizen waarvoor de werkgever eerst toestemming gegeven had, onder voorbehoud van de toepassing van een minimale franchise van 20% van de schadevergoeding. Dit geldt niet voor personen die een vrij beroep uitoefenen, managers en wettelijke vertegenwoordigers van bedrijven.
  • Oproep voor een herexamen aan de universiteit op een datum tijdens de reis, op voorwaarde dat op het moment dat bij het afsluiten van de verzekering hij/zijn niet wist dat hij/zij niet geslaagd was voor het examen.
  • Geweigerde toegang aan boord na het opnemen van de temperatuur van begunstigde/verzekerde bij diens aankomst op de luchthaven van vertrek.
  • Het verkrijgen van een baan of een stage via een arbeidsbureau, onder de voorwaarde dat de persoon in kwestie bij het arbeidsbureau is ingeschreven als werkzoekende en de arbeidsovereenkomst of de stage voor of tijdens de reis aanvangt. Wijziging van de aard van de arbeidsovereenkomst is niet gedekt (bv. omzetting van een tijdelijke overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd).
  • Oproep, op een datum tijdens de geplande reis en die nog niet gekend was op het moment waarop de verzekering afgesloten werd, die niet uitgesteld kan worden en waarvoor zijn/haar aanwezigheid vereist is omwille van een van de onderstaande administratieve redenen:
    • oproep met het oog op de adoptie van een kind; 
    • oproep als getuige of als jurylid van een assisenproces;
  • Weigering van een toeristenvisum door de autoriteiten van het land dat gekozen werd voor de vakantie, mits er geen voorgaande aanvraag ingediend werd die reeds door deze autoriteiten afgewezen werd bij een eerdere reis.
  • diefstal van identiteitskaart of paspoort 48 uur voor het vertrek indien deze documenten onontbeerlijk zijn voor de reis.
  • ZWARE SCHADE AAN UW VOERTUIG in de 48 uur voor het vertrek en voor zover deze niet gebruikt kan worden om zich te begeven naar uw vakantieoord of de door de organisator bepaalde plaats van afspraak. Vinden van een baan of stage via de openbare dienst voor arbeidsvoorziening (Pôle emploi) op voorwaarde dat de persoon ingeschreven is als werkzoekende bij Pôle Emploi en de baan of stage voor of tijdens de reis start. Wijzigingen van het arbeidscontract worden niet gedekt (bv. omzetting bepaalde naar onbepaalde duur)
  • Door uw leidinggevenden beroepshalve opgelegde OVERPLAATSING die u niet zelf aangevraagd hebt, met uitsluiting van bedrijfsleiders, vrije beroepen, handwerkers en tijdelijke werknemers uit de amusementssector. Een franchise van 25% blijft voor uw rekening.
  • Contra-indicatie en gevolgen van inentingen.

OVERZICHT VAN WAARBORGEN

GARANTY BEDRAGEN EN LIMIETEN
Annulering Maximaal 300 euro per verzekerde
Maximum per gebeurtenis 5000 euro
Franchise van 10% bij annulering minder dan 48 uur voor vertrek  

BEREKENING VAN DE TERUGBETALING VAN DE ANNULERINGSKOSTEN

Wanneer de Verzekerde deze optie gekozen heeft en de annulering tussen de ingangsdatum van de verzekering en 48 uur voor het vertrek plaatsvindt, betaalt de Verzekeraar het door verzekerde daadwerkelijk betaalde bedrag, na aftrek van belastingen, verzekeringspremies en dossierkosten.

Wanneer de Verzekerde deze optie kiest en de annulering minder dan 48 uur voor het vertrek plaatsvindt, betaalt de Verzekeraar een bedrag van maximaal 100% van de door Sport 2000 aangerekende kosten voor de huur van ski's conform de algemene huurvoorwaarden, na aftrek van belastingen, verzekeringspremies en dossierkosten en een franchise van 10% op het door de Verzekeraar terugbetaalde bedrag.

REISONDERBREKING

Indien de verzekerde de door dit contract gewaarborgde reis moet onderbreken, verbindt de Verzekeraar zich ertoe om de verzekerde te vergoeden voor de dagen waarop de gehuurde skiuitrusting niet gebruikt werd, waarvoor de verzekerde geen terugbetaling, vervanging of compensatie kan eisen van de dienstverlener, in geval van: 

  1. Overlijden, ernstige ziekte, ernstig lichamelijk ongeval waardoor de verzekerde zich niet op eigen kracht kan verplaatsen, hospitalisatie, inclusief bij terugval of verslechtering van ongevallen of voorafbestaande ziektes voor het afsluiten van deze verzekering: van de verzekerde, zijn/haar wettelijke of feitelijke partner, zijn/haar (groot)ouders of nakomelingen tot in de tweede graad, schoonouders, schoonbroers- of zussen, zwagers, schoonzoons en -dochters en iedere andere persoon die gewoonlijk met de verzekerde samenleeft.
  2. Aanzienlijke materiële schade (van meer dan 50%) of diefstal op de woonplaats van de Verzekerde of de bedrijfsruimte waarvan zij eigenaar of huurder zijn of die zij gratis betrekken, en waarbij het absoluut noodzakelijk is dat zij ter plekke aanwezig zijn om de nodige daden van bewaring te stellen.
  3. Oproep, op een datum tijdens de geplande reis en die nog niet gekend was op het moment waarop de verzekering afgesloten werd, die niet uitgesteld kan worden en waarvoor zijn/haar aanwezigheid vereist is omwille van een van de onderstaande administratieve redenen: 
    1. oproep met het oog op de adoptie van een kind; 
    2. oproep als getuige of als jurylid van een assisenproces;
    3. oproep voor een herexamen aan de universiteit op een datum tijdens de reis, op voorwaarde dat op het moment dat bij het afsluiten van de verzekering hij/zijn niet wist dat hij/zij niet geslaagd was voor het examen.

De terugbetaling zal prorata temporis geschieden.

OVERZICHT VAN WAARBORGEN

WAARBORG: BEDRAGEN EN LIMIETEN
Reisonderbreking Maximaal 300 euro per verzekerde
Maximum per gebeurtenis 5000 euro

 

DIEFSTAL EN BREUK

  • Bij accidentele materiële schade aan het gewaarborgde skimateriaal: vergoeding van de reparatiekosten of vervangingskosten voor het gewaarborgde skimateriaal indien het niet meer gerepareerd kan worden of economisch onherstelbaar is, binnen een limiet van € 600 per gewaarborgd skimateriaal en na aftrek van een franchise.
  • Bij gewone diefstal of diefstal met braak van het gewaarborgde skimateriaal: vergoeding van de kosten voor de vervanging van het gewaarborgde skimateriaal, binnen een limiet van € 600 per gewaarborgd skimateriaal en na aftrek van een franchise.

De franchise voor rekening van de verzekerde wordt bepaald op basis van de categorie van het gewaarborgde skimateriaal:

  • €25 voor ski’s en snowboards (alleen of in pakketten) baby en junior
  • €40 voor ski’s, snowboards (alleen of in pakketten) volwassenen groen, blauw, rood, mini ski, zwart, freestyle
  • €50 voor ski’s (alleen of in pakketten) freeride en free toerskiën
  • €75 voor ski’s (alleen of in pakketten) diamant
  • €100 voor ski’s (alleen of in pakketten) premium en toerskiën
  • €2 voor skistokken

De waarborg is beperkt tot één enkele gebeurtenis per gewaarborgd skimateriaal en per verzekeringstermijn.

SCHADEVERGOEDING

Bij diefstal of breuk van het materiaal is de procedure voor schadevergoedingen als volgt:

  • De verzekerde betaalt de winkel waar hij het materiaal afgehaald heeft het volledige schadebedrag.
  • Nadat het gewaarborgde schadegeval onderzocht en goedgekeurd is, betaalt de verzekeraar een schadevergoeding aan de verzekerde voor de herstelkosten of vervangingskosten van het gewaarborgde skimateriaal voor rekening van de verzekerde, na aftrek van de contractuele franchise.

UITSLUITINGEN

SPECIFIEKE UITSLUITINGEN MET BETREKKING TOT DE VERZEKERING ANNULERING/REISONDERBREKING

  • Ongevallen die opzettelijk veroorzaakt of uitgelokt worden door de Verzekerde of de begunstigde van het contract.
  • De gevolgen van zelfmoord of een zelfmoordpoging door de Verzekerde.
  • Het innemen van drugs, verdovende middelen en vergelijkbare stoffen en medicijnen die niet door een erkende geneesheer voorgeschreven werden en hun gevolgen.
  • De gevolgen van een alcoholische toestand waarbij de Verzekerde een zuiver alcoholgehalte in het bloed heeft dat gelijk aan of hoger is dan het niveau dat in de Franse verkeerswetgeving vastgelegd is.
  • Mentale of zenuwziektes die leiden tot een hospitalisatie.

Ook de ongevallen die zich in de volgende omstandigheden voordoen, zijn uitgesloten:

  • Indien de Verzekerde voor beroepsdoeleinden aan sport doen, een sport beoefent of deelneemt aan een tocht voor amateurs waarbij een motorvoertuig over land, te water en in de lucht gebruikt wordt.
  • Indien de Verzekerde als piloot of passagier gebruikmaakt van een ultralicht vliegtuig (ULV), deltavlieger, vliegende vleugel, parachute of schermvliegen (paragliding).
  • Indien de Verzekerde betrokken raakt bij vechtpartijen (behalve in een geval van wettelijke zelfverdediging), misdaden.

UITSLUITINGEN MET BETREKKING TOT DE WAARBORG DIEFSTAL EN BREUK

Diefstal van het gewaarborgde materiaal in het skioord tussen 18 (achttien) uur en 9 (negen) uur 's ochtends;
Andere diefstal (behalve diefstal met braak) tussen 18 (achttien) uur en 9 (negen) uur 's ochtends;
Verlies, inclusief verlies als gevolg van overmacht of de verdwijning van het gewaarborgde skimateriaal;
Andere schade dan accidentele materiële schade;
Schade aan de externe delen van het gedekte skimateriaal die geen nadelig effect heeft op de goede werking ervan zoals krassen, schilfers, krassen;
Schade die voortvloeit uit het niet-respecteren van de gebruiks- en onderhoudsvoorschriften van de Sport 2000 winkel waar het gewaarborgde skimateriaal afgehaald werd;
Schade die betrekking heeft op de garantie van de fabrikant, distributeur of monteur;
Opzettelijke of bedrieglijke fouten van de Verzekerde.

TERRITORIALITEIT

De dekking geldt voor elke gedekte gebeurtenis die zich in continentaal Frankrijk voordoet.

WANNEER EEN SCHADEGEVAL ZICH VOORDOET

SCHADEAANGIFTE

Behalve in onvoorziene omstandigheden of in geval van overmacht, moet de Verzekerde zijn schadegeval melden aan GRITCHEN ASSURANCES – Sinistre Sport 2000 (adres van GRITCHEN), hetzij schriftelijk (CS 70139 – 18021 BOURGES CEDEX- FRANCE) hetzij via e-mail aan sinistres@gritchen.fr binnen 5 (vijf) werkdagen nadat het schadegeval zich heeft voorgedaan, zoniet vervalt de waarborg. Deze termijn bedraagt slechts 2 (twee) dagen voor gevallen van diefstal.

VOOR DE WAARBORGEN ANNULERING/REISONDERBREKING

  • Documenten die nodig zijn voor de afhandeling van schadegevallen
  • Documenten vereist bij alle schadeaangiftes:
    • Een gedetailleerd schadeaangifteformulier
    • Een kopie van de bevestigingsmail van de reservering van de huur waarin de intekening op de verzekering Annulering - Diefstal en Breuk vermeld staat.
  • Documenten die in de volgende omstandigheden vereist zijn:
    • Overlijden, ongeval of ziekte: overlijdensverklaring of medisch attest, trouwboekje (indien het slachtoffer niet de Verzekerde is)
    • Zwangerschap: medisch attest 
    • Contra-indicatie voor inentingen: medisch attest
    • Ontslag om economische redenen ontslagbrief
    • Werk gevonden: verklaring van de werkgever
    • Wijziging of intrekking van betaald verlof: verklaring van de werkgever 
    • Oproep: kopie van de oproepingsbrief waarop de afgiftedatum vermeld staat
    • Visum geweigerd: kopie van het paspoort en verklaring onder ede dat er zich voordien geen andere weigering voorgedaan heeft. 
    • Diefstal: kopie van het attest van klachtneerlegging

Wanneer blijkt dat er bijkomende medische documenten of andere bewijsstukken nodig zijn om het schadegeval af te handelen, zal de Verzekerde hiervan persoonlijk ingelicht worden door het centrum dat de schadegevallen beheert of de Verzekeraar.

SCHADEVERGOEDING

De schadevergoeding kan slechts uitbetaald worden na overhandiging van een volledig dossier met alle bewijstukken die het centrum dat de schadegevallen beheert gevraagd heeft. 
Zodra de partijen akkoord gaan, wordt de schadevergoeding binnen een termijn van 15 dagen uitbetaald.

Indien een deskundigenonderzoek noodzakelijk zou blijken voor de afhandeling van het schadegeval en de Verzekerde of de wettelijk vertegenwoordiger zonder geldige reden weigert zich hieraan te onderwerpen en, indien hij/zij, na een waarschuwing per aangetekende brief achtenveertig uur op voorhand blijft weigeren, zal de Verzekeraar zich genoodzaakt zien om hem het recht op schadevergoeding voor het desbetreffende schadegeval te ontzeggen.

VOOR DE WAARBORG DIEFSTAL EN BREUK

Bij diefstal met braak of gewone diefstal 

  • Zo snel mogelijk een klacht neerleggen bij de bevoegde instanties, waarop de diefstal en de omstandigheden beschreven moeten worden. 
  • Het schadegeval aangeven bij GRITCHEN ASSURANCES– door de volgende documenten in te dienen: het oorspronkelijk attest van klachtneerlegging waarin uitdrukkelijk vermeld staat of het om een gewone diefstal of diefstal met braak gaat en een verklaring onder ede waarin de exacte omstandigheden van het schadegeval beschreven worden (datum, uur en plaats van het schadegeval).

Bij accidentele schade

  • Het schadegeval aangeven bij GRITCHEN ASSURANCES– door de volgende documenten in te dienen: een verklaring onder ede waarin de exacte omstandigheden van het schadegeval beschreven worden (datum, uur en plaats van het schadegeval) en de verklaring van de Sport 2000 winkel waarin de materiële schade aan het gewaarborgde skimateriaal beschreven wordt. 

De instructies van GRITCHEN ASSURANCES opvolgen.

MUTUAIDE ASSISTANCE kan het advies vragen van een deskundige of onderzoeker en ieder ander bewijsstuk dat als noodzakelijk geacht wordt voor de rechtmatigheid van de schadevergoeding.

SCHADELOOSSTELLING

Na instructies en aanvaarding van het onder de dekking vallende schadegeval, zal Verzekeraar de verzekerde de kosten van herstel dan wel vervanging van het onder de dekking vallende skimateriaal vergoeden.

INGANGSDATUM EN DUUR VAN DE AANSLUITING EN DE WAARBORGEN

De ingangsdatum van de aansluiting en de ingangsdatum van de waarborgen zijn dezelfde. Onder voorbehoud van de effectieve betaling van de premie, gaat de aansluiting in op de dag waarop het gewaarborgde skimateriaal opgehaald wordt in de winkel.

De duur van de aansluiting en de duur van de waarborgen zijn dezelfde. Ze stemmen overeen met de huurtermijn van het gewaarborgde skimateriaal zoals aangegeven op het moment van de reservering op de website van Sport 2000.

De aansluiting en waarborgen eindigen:

  • na afloop van de geldigheidsduur van de waarborgen;
  • in alle andere gevallen voorzien in de Franse verzekeringswetgeving (Code des Assurances) en met name wanneer de premies niet betaald worden of wanneer het gewaarborgde skimateriaal verdwenen of volledig vernield is, waardoor de waarborg niet langer van kracht is.

PREMIES

De verzekeringspremie wordt bepaald op basis van het verzekerde skimateriaal en het aantal huurdagen.
Deze moet tegelijk met de betaling van de reservering op de website van Sport 2000 van het verzekerde skimateriaal worden voldaan.

WELKE ALGEMENE UITSLUITINGEN GELDEN ER VOOR AL ONZE DEKKINGEN?

Wij kunnen niet optreden wanneer uw aanspraken op dekking of prestaties voortvloeien uit schade die het gevolg is van: 

  • Prestaties waarom niet tijdens de reis verzocht is of die niet door ons georganiseerd of met ons afgesproken zijn, geven geen recht op een vergoeding of schadeloosstelling achteraf;
  • De kosten van maaltijden en hotel, met uitzondering van de in de tekst van de dekkingen vermelde kosten;
  • Door verzekerde met opzet veroorzaakte schade en schade als gevolg van zijn deelname aan een misdrijf, overtreding of een rel, behalve in geval van rechtmatig verweer;
  • Het bedrag van veroordelingen en de gevolgen daarvan;
  • Het gebruik van verdovende middelen of drugs die niet medisch zijn voorgeschreven;
  • Een staat van dronkenschap;
  • Douanekosten;
  • Deelname aan een wedstrijdsport of rally die recht geeft op een nationale of internationale klassering, georganiseerd door een sportfederatie die een licentie bezit, evenals trainingen voor dergelijke competities;
  • Het beroepsmatig beoefenen van welke sport dan ook;
  • Deelname aan wedstrijden of uithoudings- of snelheidsproeven en voorbereidende testen daarvoor aan boord van een land-, water- of luchtvoertuig;
  • De gevolgen van niet-naleving van de erkende veiligheidsregels voor het beoefenen van een recreatieve sportactiviteit;
  • Kosten gemaakt na terugkeer van de reis of na afloop van de dekking;
  • Ongevallen voortvloeiend uit uw deelname, zelfs als amateur, aan de volgende sporten: motorsporten (ongeacht het gebruikte motorvoertuig), luchtsporten, alpinisme in het hooggebergte, bobsleeën, jacht op gevaarlijke dieren, ijshockey, skeleton, vechtsporten, speleologie, wintersporten met een internationale, nationale of regionale klassering;
  • Het opzettelijk niet in acht nemen van de regelgeving van het bezochte land of het beoefenen van activiteiten die niet zijn toegestaan door de plaatselijke autoriteiten;
  • Officiële verboden, inbeslagname of dwangmaatregelen door de openbare macht;
  • Het gebruik door verzekerde van luchtvaarttoestellen;
  • Het gebruik van oorlogsvoertuigen, explosieven en vuurwapens;
  • Schade als gevolg van een opzettelijke of frauduleuze fout van verzekerde overeenkomstig artikel L.113-1 van de Code des assurances (Franse verzekeringswet);
  • Zelfmoord en poging tot zelfmoord;
  • Epidemieën, vervuiling, natuurrampen, tenzij anders bepaald;
  • Burgeroorlog of oorlog, oproer, stakingen, volksbewegingen, terroristische daden, gijzeling;
  • Atoomsplitsing of elke straling afkomstig van een energiebron van radioactieve aard.

ALGEMENE BEPALINGEN

Zoals elke verzekering brengt deze overeenkomst wederzijdse rechten en plichten mee. Deze verzekering wordt geregeld door de Code des assurances (Franse assurantiewet). Deze rechten en plichten worden op de volgende pagina's uiteengezet.
Dit is een collectieve schadeverzekeringsovereenkomst die door Gritchen Affinity is afgesloten bij MUTUAIDE ASSISTANCE. Deelname hieraan is niet verplicht.
Bijlage bij artikel A. 112-1
Informatiedocument ten behoeve van het uitoefenen van het recht op terugtrekking zoals vastgelegd in artikel L. 112-10 van de Code des assurances :

Wij raden u aan na te gaan of u niet al begunstigde bent van een dekking van een van de risico's die onder deze nieuwe overeenkomst gedekt zijn. Als dat het geval is, heeft u gedurende veertien (kalender)dagen na het sluiten ervan het recht om zonder kosten of boete af te zien van deze overeenkomst, als aan alle volgende voorwaarden is voldaan:

-    u heeft deze overeenkomst niet voor beroepsmatige doeleinden gesloten;
-    deze overeenkomst vormt een aanvulling op de koop van een goed of een dienst verkocht door een leverancier;
-    u levert bewijs dat u al gedekt bent voor een van de risico's die gedekt zijn op grond van deze nieuwe overeenkomst;
-    de overeenkomst waarvan u wilt afzien is niet volledig uitgevoerd; 
-    u heeft geen enkel gedekt schadevoorval geclaimd op grond van deze verzekering.

Onder deze omstandigheden kunt u een beroep doen op uw recht om af te zien van deze overeenkomst door middel van een brief of elke andere duurzame drager aan de verzekeraar van de nieuwe overeenkomst, vergezeld van een bewijs dat voor u al een dekking geldt voor een van de risico's die gedekt zijn in de nieuwe overeenkomst. De verzekeraar moet de betaalde premie binnen dertig dagen na uw beroep op terugtrekking aan u terugbetalen. 

Als u wilt afzien van uw overeenkomst, maar u voldoet niet aan alle hierboven vermelde voorwaarden, ga dan na wat de voorwaarden voor terugtrekking in uw andere overeenkomst zijn.

Aanvullende informatie:
De terugtrekkingsbrief waarvoor een model u hierna wordt aangeboden voor de uitoefening van dit recht moet per brief of elk andere duurzame drager worden gestuurd naar: Gritchen Affinity – 27, rue Charles Durand – CS70139 – 18021 Bourges (Frankrijk):
“Ondergetekende, dhr/mw ................., wonend te ........................., ziet op grond van artikel L 112-10 van de Code des assurances af van zijn overeenkomst nr. ..................., afgesloten bij MUTUAIDE ASSISTANCE. Ik verklaar dat ik op de datum van verzending van deze brief niet op de hoogte ben van een schade die zou kunnen leiden tot een beroep op een dekking van de overeenkomst. “

Gevolgen van de terugtrekking:
De uitoefening van het recht op terugtrekking binnen de in het kader hierboven vermelde termijn brengt ontbinding van de overeenkomst mee vanaf de datum van ontvangst van de brief of elke andere duurzame drager. Zodra u kennis heeft genomen van een schadegebeurtenis die een beroep dekking van de overeenkomst zou kunnen meebrengen, kunt u dit recht niet meer uitoefenen. 
In geval van terugtrekking bent u alleen verplicht tot betaling van het deel van de premie over de periode waarover risico is gelopen; deze periode wordt berekend tot aan de datum van ontbinding.
De volledige premie blijft echter verschuldigd aan de verzekeringsmaatschappij als u uw recht op terugtrekking uitoefent terwijl zich tijdens de bedenktijd een schadevoorval heeft voorgedaan dat een beroep op de dekking van de overeenkomst meebrengt en waarvan u niet op de hoogte was.

Gemeenschappelijke bepalingen voor alle dekkingen

DEFINITIES EN TOEPASSINGSGEBIED 

Wij, verzekeraar
MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – CS 20010 – 93196 Noisy-le-Grand Cedex – S.A. (nv) met een kapitaal van € 12.558.240, volledig volgestort – Onderneming geregeld door middel van de Code des Assurances RCS (HR) 383 974 086 Bobigny – BTW FR 31 3 974 086 000 19

DEFINITIES EN TOEPASSINGSGEBIED 
Wij, verzekeraar
MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – CS 20010 – 93196 Noisy-le-Grand Cedex – S.A. (nv) met een kapitaal van € 12.558.240, volledig volgestort – Onderneming geregeld door middel van de Code des Assurances RCS (HR) 383 974 086 Bobigny – BTW FR 31 3 974 086 000 19.

Ernstig persoonlijk ongeval
Plotselinge verandering van de gezondheid als gevolg van een plotseling optredende oorzaak van buitenaf zonder opzet van het slachtoffer, vastgesteld door een bevoegde medische instantie en die afgifte meebrengt van een recept voor medicijnen voor de patiënt en stopzetting van elke beroepsmatige of andere activiteit.

Aanslag
Elke gewelddadige handeling die een criminele of onwettige aanval is op personen en/of goederen in het land waar u verblijft die ten doel heeft de openbare orde ernstig te verstoren door middel van intimidatie en terreur en waarover in de media bericht is.
Deze “aanslag” moet door de Franse Minister van Buitenlandse of Binnenlandse zaken als zodanig aangemerkt zijn.
Wanneer er op dezelfde dag in hetzelfde land meerdere aanslagen plaatsvinden en de autoriteiten deze beschouwen als een en dezelfde gecoördineerde actie, wordt deze gebeurtenis beschouwd als een en dezelfde gebeurtenis.

Verzekerde
Natuurlijke persoon of groep, naar behoren verzekerd op grond van deze overeenkomst en hierna aangeduid als “u”. 
Voor de dekkingen hulpverlening en verzekering moeten deze personen hun woonplaats hebben in Frankrijk, in de DOM-ROM COM en Franse overzeese gemeenschappen of in Europa.

Bagage
Reistassen, koffers en de inhoud daarvan, met uitzondering van de kleding die u draagt.

Letsel
Plotselinge verandering van de gezondheid als gevolg van een plotseling optredende oorzaak van buitenaf zonder opzet van het slachtoffer, vastgesteld door een bevoegde medische instantie

Natuurramp
Ongewone intensiteit van een natuurkracht die niet het gevolg is van menselijk handelen. Verschijnsel, zoals een aardbeving, een vulkaanuitbarsting, een vloedgolf, een overstroming of een ernstige natuurramp veroorzaakt door de ongewone intensiteit van een natuurkracht en als zodanig erkend door de openbare instanties.

COM
Onder de COM worden de Collectivités d'Outre-Mer (Franse overzeese gemeenschappen) verstaan, dat wil zeggen: Frans Polynesië, Saint-Pierre-et-Miquelon, Wallis et Futuna, Sint-Maarten en Saint-Barthélemy.

Definitie van personenhulpverlening
Personenhulpverlening omvat alle prestaties die worden geleverd in geval van ziekte, letsel of overlijden van de verzekerde personen tijdens een gedekte reis.

Gedekte reis
Het verblijf waarvoor u verzekerd bent en waarvoor u de bijbehorende premie heeft voldaan met een duur van ten hoogste 90 aaneengesloten dagen.

Woonplaats 
Voor de dekkingen voor hulpverlening en verzekering wordt als woonplaats beschouwd het vaste woonadres in Frankrijk, de DOM-ROM COM en Franse collectiviteiten of in Europa. In geval van geschillen vormt de fiscale woonplaats de woonplaats.

DOM-ROM, COM en Franse overzeese gemeenschappen
Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Frans Polynesië, Saint Pierre et Miquelon, Wallis et Futuna, Mayotte, Sint-Maarten, Saint Barthélemy, Nieuw-Caledonië.

DROM
Onder DROM worden de Départements et Régions d'Outre-Mer (Franse overzeese departementen en regio's) verstaan, te weten Guadeloupe, Martinique, Guyana, La Réunion en Mayotte.

Geldigheidsduur van de dekkingen
• De annuleringsdekking gaat in op de dag waarop u de verzekering afsluit en eindigt op de dag van uw vertrek.
• De geldigheidsduur van de overige dekkingen is gelijk aan de data van het verblijf die zijn aangegeven op de door de reisorganisator verstrekte factuur en deze bedraagt ten hoogte 90 dagen achtereen.

Eerste benodigdheden
Kleding en toiletartikelen voor het overbruggen van de periode dat u niet kunt beschikken over uw persoonlijke bezittingen.

Epidemie
Het zich voordoen van een groot aantal zieken op een bepaalde plek als gevolg van een ziekte.

Europese Economische Ruimte (EER)
Duitsland, Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Tsjechië, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Slovenië, Zweden.

Buitenland
Elk land buiten uw woonland.

Europa
Onder Europa worden de volgende landen verstaan: Duitsland, Andorra, Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Europees Frankrijk, Gibraltar, Hongarije, Griekenland, Ierland, Italië en haar eilanden, Liechtenstein, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Prinsdom Monaco, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, San Marino, Zweden en Zwitserland.

Op grond van de verzekering gedekte gebeurtenissen

  • Annulering
  • Diefstal Schade
  • Onderbreking van het verblijf 

Uitvoering van prestaties 
De op grond van deze verzekering gedekte prestaties kunnen pas aanvangen na toestemming van MUTUAIDE ASSISTANCE. Derhalve kunnen uitgaven die begunstigden op eigen gezag gedaan hebben niet worden vergoed door  MUTUAIDE ASSISTANCE.

Eigen risico
In de overeenkomst vastgesteld deel van het schadebedrag dat voor rekening van verzekerde komt in geval van vergoeding na een schadevoorval. Het eigen risico kan worden uitgedrukt in een geldbedrag, een percentage, dagen, uren of in kilometers. 

Verre bestemmingen:
Onder “verre bestemmingen” worden reizen verstaan naar landen die niet voorkomen in de definitie van “middelverre bestemmingen”.

Ziekte
Plotselinge, onvoorziene verandering van de gezondheid, vastgesteld door een bevoegde medische instantie.

Ernstige ziekte
Plotselinge verandering van de gezondheid, vastgesteld door een bevoegde medische instantie en die afgifte meebrengt van een recept voor medicijnen voor de patiënt en stopzetting van elke professionele of andere activiteit.

Maximum per gebeurtenis
Wanneer de dekking geldt voor meerdere verzekerde slachtoffers van dezelfde schadegebeurtenis die verzekerd zijn onder dezelfde bijzondere voorwaarden, is de dekking van verzekeraar in elk geval beperkt tot het maximumbedrag dat is voorzien voor deze dekking, ongeacht het aantal slachtoffers. Als gevolg daarvan worden de schadevergoedingen verminderd en uitgekeerd naar evenredigheid van het aantal slachtoffers.

Familieleden
Uw wettige echtgenoot, uw geregistreerde of feitelijke partner, uw bloedverwanten in opgaande en neergaande lijn of die van uw partner, uw stiefvader of -moeder, broers, zussen, met inbegrip van de kinderen van de echtgenoot of samenwonende partner van een van uw directe bloedverwanten in opgaande lijn, stiefbroers, stiefzussen, schoonzoons, schoondochters of die van uw partner. Zij moeten hun woonadres hebben in hetzelfde land als u, tenzij contractueel anders bepaald is.

Middelverre bestemmingen: 
Onder “middelverre bestemmingen” worden reizen bedoeld naar Europa en de Maghreb-landen.

Wij regelen 
Wij ondernemen de nodige stappen om u toegang te geven tot de prestatie.

Wij nemen de kosten voor onze rekening 
Wij betalen de prestatie.

Nietigheid 
Elk bedrog, vervalsing, valse opgave of valse getuigenissen op basis waarvan een beroep zou kunnen worden gedaan op de in deze overeenkomst voorziene dekkingen, brengt de nietigheid mee van onze verplichtingen en verval van de hierin vermelde rechten.

Kostbaarheden
Parels, sieraden, horloges, kledingstukken van bont, evenals elk apparaat voor het afspelen van beeld en/of geluid en de accessoires daarvan, jachtgeweren, visuitrusting, draagbare computers.

Pandemie
Wereldwijde verspreiding van een ziekte.

Quarantaine
Isolatie van een persoon in geval van het vermoeden van een ziekte of vastgestelde ziekte, waartoe beslist is door een bevoegde plaatselijke overheid teneinde het risico van verspreiding van deze ziekte te beperken tijdens een epidemie of pandemie.

Schadevoorval
Onvoorziene gebeurtenis waardoor de dekking van deze overeenkomst in werking treedt.

Toepassingsgebied 
Hele wereld.

WAT IS HET GEOGRAFISCHE DEKKINGSGEBIED VAN DE OVEREENKOMST?
De op grond van deze overeenkomst afgesloten dekkingen en/of prestaties gelden in de hele wereld.

WAT IS DE LOOPTIJD VAN DE OVEREENKOMST?
De geldigheidsduur is gelijk aan de duur van de door de reisorganisator verkochte prestaties.
De dekkingsduur kan in geen geval langer zijn dan 3 maanden vanaf de dag van vertrek.
De ANNULERINGSdekking gaat in op de dag waarop u deze overeenkomst sluit en eindigt op de dag van uw vertrek (de heenreis).
De overige dekkingen gaan in op de geplande vertrekdag en eindigen op de geplande dag van terugkeer.

KLACHTENAFHANDELING
 In geval van geschillen of ontevredenheid over de uitvoering van uw overeenkomst nodigen wij u uit dit te melden aan GRITCHEN AFFINITY door te schrijven aan sinistre@declare.fr inzake de verzekeringsdekkingen. 
Als u niet tevreden bent over het antwoord dat u krijgt, kunt u een brief sturen naar:

MUTUAIDE
Service Assurance (Afdeling verzekeringen)
TSA 20296
94368 Bry sur Marne Cedex FRANKRIJK

MUTUAIDE belooft u binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen van uw brief. Deze wordt binnen 2 maanden behandeld. Als het geschil niet wordt opgelost, kunt u de Médiation de l'Assurance (Franse ombudsman verzekeringen) inschakelen door middel van een brief aan:

La Médiation de l’Assurance
TSA 50110
75441 Paris Cedex 09 (Frankrijk)

De verzekeraar bevestigt binnen uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst dat hij de klacht ontvangen heeft, tenzij het antwoord zelf binnen deze termijn aan de klant wordt gestuurd. Hij stuurt het antwoord binnen uiterlijk twee maanden na ontvangst aan verzekerde. 

Wanneer na het gegeven antwoord het verschil van mening blijft bestaan, kunt u de Médiation de l'Assurance inschakelen, op voorwaarde dat er geen rechtszaak is aangespannen:

La Médiation de l’Assurance
TSA 50110
75441 Paris Cedex 09 (Frankrijk)

La Médiation de l’Assurance is niet bevoegd kennis te nemen van overeenkomsten ter dekking van beroepsmatige risico's.

VERZAMELING VAN GEGEVENS 
Verzekerde erkent ervan op de hoogte te zijn dat verzekeraar zijn persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met de geldende regelgeving met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en overigens:
-    dat het verplicht is de gestelde vragen te beantwoorden en dat valse opgaven of verzwijging voor hem kunnen leiden tot nietigheid van de afgesloten verzekering (artikel L 113-8 van de Code des assurances) of vermindering van de schadevergoedingen (artikel L 113-9 van de Code des assurances);

  • De verwerking van persoonsgegevens is noodzakelijk voor het afsluiten en de uitvoering van zijn overeenkomst en de dekkingen, het beheer van de commerciële en contractuele betrekkingen of de nakoming van de geldende bepalingen uit wet- en regelgeving en administratieve voorschriften.
  • De verzamelde en verwerkte gegevens worden bewaard zo lang als nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of de wettelijke verplichting. Deze gegevens worden daarna bewaard gedurende de periodes die zijn vastgelegd in de bepalingen inzake verjaring.
  • De ontvangers van gegevens die betrekking hebben op verzekerde zijn, binnen de grenzen van hun bevoegdheden, de afdelingen van verzekeraar die belast zijn met het afsluiten, het beheer en de uitvoering van de verzekeringsovereenkomst en de dekkingen, zijn afgevaardigden, gemachtigden, partners, opdrachtnemers en herverzekeraars in het kader van de uitvoering van hun taken. Indien van toepassing kunnen zij ook worden doorgegeven aan professionele instanties evenals aan alle personen die optreden in het kader van de overeenkomst, zoals advocaten, deskundigen, justitiële en ministeriële functionarissen, curatoren, voogden, onderzoekers. Gegevens die betrekking hebben op verzekerde kunnen eveneens worden doorgegeven aan de verzekeringnemer, evenals aan alle personen die bevoegde derde zijn (gerechten, arbiters, mediators, betrokken ministeries, voogdij- en toezichthoudende instanties en alle openbare organen die bevoegd zijn deze te ontvangen, evenals de diensten die belast zijn met controle, zoals accountants, auditors en afdelingen belast met interne controle).
  • In zijn hoedanigheid van financiële instelling is verzekeraar onderworpen aan de wettelijke verplichtingen die voornamelijk voortvloeien uit de Code monétaire et financier (Frans monetair en financieel wetboek) inzake de bestrijding van witwassen van kapitaal en financiering van terrorisme en daarom houdt hij toezicht op overeenkomsten die kunnen leiden tot het formuleren van een melding van verdenking of een maatregel tot bevriezing van tegoeden. De gegevens en stukken met betrekking tot verzekerde worden gedurende vijf (5) jaar bewaard vanaf het einde van de overeenkomst of beëindiging van de betrekking. 
  • De persoonsgegevens van verzekerde kunnen eveneens worden gebruikt in het kader van bestrijding van verzekeringsfraude en, indien van toepassing, worden opgenomen op een lijst met personen die een frauderisico vormen. Deze vermelding op de lijst kan leiden tot langer onderzoek van het dossier en zelfs tot vermindering of afwijzing van een recht, een prestatie, een overeenkomst of aangeboden dienst. In dat kader kunnen zijn persoonsgegevens (of de gegevens van personen die partij of belanghebbende zijn bij de overeenkomst) worden verwerkt door iedere bevoegde persoon die zich bezighoudt met fraudebestrijding in een van de onderdelen van de verzekeringsgroep. Deze gegevens kunnen eveneens worden doorgegeven aan bevoegd personeel van instanties die rechtstreeks betrokken zijn bij fraude (andere verzekeringsorganen of tussenpersonen; gerechtelijke instanties, mediators, arbiters, justitiële en ministeriële functionarissen; derde-organisaties die op grond van een wettelijke bepaling bevoegd zijn en, indien van toepassing, slachtoffers van frauduleuze handelingen of hun vertegenwoordigers). In geval van een fraudewaarschuwing worden de gegevens ten hoogste zes (6) maanden bewaard om de melding te onderzoeken en daarna vernietigd, tenzij de melding terecht blijkt te zijn. In geval van een terechte melding worden de gegevens ten hoogste vijf (5) jaar bewaard na sluiting van het fraudedossier of tot het einde van de gerechtelijke procedure en de toepasselijke verjaringstermijnen. Van personen die op een lijst met vermoedelijke fraudeurs staan, worden de gegevens verwijderd na een termijn van 5 jaar vanaf de datum van opname op die lijst.
  • In zijn hoedanigheid van verzekeraar is hij gerechtigd om gegevens te verwerken inzake overtredingen, veroordelingen en veiligheidsmaatregelen, hetzij op het moment van het afsluiten van de overeenkomst, hetzij tijdens de uitvoering daarvan of in het kader van de behandeling van geschillen.
  • De persoonsgegevens kunnen door verzekeraar eveneens gebruikt worden in het kader van verwerkingen die hij toepast met als doel onderzoek en ontwikkeling ter verbetering van de kwaliteit of de relevantie van zijn toekomstige verzekeringsproducten en/of hulpverlening en dienstenaanbod.
  • De persoonsgegevens van verzekerde kunnen toegankelijk zijn voor bepaalde medewerkers of dienstverleners van verzekeraar die gevestigd zijn in landen buiten de Europese Unie. 
  • Verzekerde heeft, mits hij zijn identiteit aantoont, recht op inzage, rectificatie, wissing en bezwaar tegen de gegevensverwerking. Hij heeft eveneens het recht te verzoeken om beperking van de verwerking van zijn gegevens als deze niet meer nodig zijn, of de door hem verstrekte gegevens in een gestructureerd formaat op te vragen wanneer deze gegevens noodzakelijk zijn voor de overeenkomst of hij toestemming heeft gegeven voor het gebruik daarvan. Hij heeft het recht aanwijzingen te geven over wat er na zijn dood moet gebeuren met zijn persoonsgegevens. Deze algemene of speciale aanwijzingen hebben betrekking op de bewaring, het wissen en de doorgifte van zijn gegevens na zijn dood.

Deze rechten kunnen worden uitgeoefend bij de functionaris gegevensbescherming van verzekeraar:

-    door middel van een e-mail aan: DRPO@MUTUAIDE.fr 
of    
-    door middel van een brief aan het volgende adres: Délégué représentant à la protection des données (functionaris gegevensbescherming) – MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – 93196 Noisy le Grand (Frankrijk).

Wanneer het verzoek aan de functionaris gegevensbescherming niet naar tevredenheid is afgehandeld, heeft hij de mogelijkheid de Franse toezichthoudende autoriteit, de CNIL (Commission Nationale de l'informatique et des Libertés), in te schakelen.


SUBROGATIE
MUTUAIDE ASSISTANCE wordt tot aan de hoogte van de betaalde schadevergoedingen en de door haar geleverde diensten gesubrogeerd in de rechten en vorderingen van verzekerde tegenover iedere persoon die aansprakelijk is voor de feiten die aanleiding waren voor haar optreden. Wanneer de op grond van de overeenkomst geleverde prestaties geheel of gedeeltelijk gedekt zijn bij een andere maatschappij of instelling, wordt MUTUAIDE ASSISTANCE gesubrogeerd in de rechten en vorderingen van verzekerde tegenover die maatschappij of instelling.


VERJARING
Op grond van artikel L 114-1 van de Code des assurances verjaart elke vordering die voortvloeit uit deze overeenkomst twee jaar na de gebeurtenis waaruit deze vordering is ontstaan. Deze termijn is op tien jaar gebracht voor dekkingen in verband met overlijden, omdat de vorderingen van begunstigden uiterlijk dertig jaar na deze gebeurtenis verjaren.
Deze termijn gaat echter pas in:    

  • in geval van verzwijging, valse of onjuiste opgave over het gelopen risico: vanaf de dag waarop verzekeraar daarvan kennis heeft genomen;
  • in geval van een schadevoorval: vanaf de dag waarop belanghebbenden daarvan kennis hebben genomen, als zij bewijzen daarvan niet eerder op de hoogte te zijn geweest.

Wanneer de vordering van verzekerde tegenover verzekeraar is gebaseerd op een verhaalsactie van een derde gaat deze verjaringstermijn pas in vanaf de dag waarop die derde een gerechtelijke vordering heeft aangespannen tegen verzekerde of door deze schadeloos is gesteld.
Overeenkomstig artikel L 114-2 van de Code des assurances kan deze verjaringstermijn gestuit worden door een van de volgende gewone gronden voor stuiting:

  • de erkenning door de schuldenaar van het recht van degene tegenover wie het verjaarde (artikel 2240 van de Code civil (Frans burgerlijk wetboek);
  • een vordering in rechte, zelfs in kort geding, totdat de zaak vervallen is. Hetzelfde geldt wanneer deze aanhangig is gemaakt bij een onbevoegd gerecht of wanneer de akte waarmee de zaak aanhangig wordt gemaakt nietig wordt verklaard als gevolg van een procedurefout (de artikelen 2241 en 2242 van de Code civil). De stuiting komt niet tot stand wanneer eiser afziet van zijn vordering of de rechtszaak laat vervallen of indien zijn vordering definitief wordt afgewezen (artikel 2243 van de Code civil);
  • of in geval van een conservatoire maatregel die is getroffen op grond van de Code des procédures civiles d'exécution (Frans wetboek van burgerlijke rechtsvordering inzake tenuitvoerlegging) of een handeling van gedwongen tenuitvoerlegging (artikel 2244 van de Code civil).

Er wordt aan herinnerd dat:
De ingebrekestelling van een van de hoofdelijke schuldenaars door middel van een gerechtelijke vordering of een akte van gedwongen tenuitvoerlegging of erkenning door de schuldenaar van het recht van degene tegenover wie de termijn verjaart, stuit de verjaringstermijn tegenover alle anderen, zelfs tegenover hun erfgenamen.
De ingebrekestelling van een van de erfgenamen van een hoofdelijke schuldenaar of de erkenning door die erfgenaam stuit echter niet de verjaringstermijn ten opzichte van de overige mede-erfgenamen, zelfs niet in geval van een hypothecaire vordering, als de verplichting scheidbaar is. Deze ingebrekestelling of erkenning stuit de verjaringstermijn ten opzichte van de overige medeschuldenaren slechts voor het deel waarvoor deze erfgenaam gehouden is.
Voor stuiting van de verjaringstermijn voor het geheel ten opzichte van de overige medeschuldenaren is ingebrekestelling noodzakelijk van alle erfgenamen van de overleden schuldenaar of de erkenning door al deze erfgenamen (artikel 2245 van de Code civil).
De ingebrekestelling van de hoofdschuldenaar of diens erkenning stuit de verjaringstermijn tegen de borg (artikel 2246 van de Code civil).

De verjaringstermijn kan ook gestuit worden door: 

  • benoeming van een deskundige naar aanleiding van een schadevoorval;
  • toezending van een aangetekende brief met bericht van ontvangst (van verzekeraar aan verzekerde inzake de vordering tot betaling van de premie en van verzekerde aan verzekeraar inzake de betaling van de schadevergoeding).

GESCHILLENREGELING
Elk geschil tussen verzekeraar en verzekeraar over de vaststelling en betaling van de prestaties dat niet minnelijk geregeld wordt, wordt door de meest gerede partij voorgelegd aan het bevoegde gerecht van de woonplaats van verzekerde, overeenkomstig de bepalingen van artikel R 114-1 van de Code des assurances.

VALSE VERKLARINGEN
Wanneer deze de omvang van het risico wijzigen of wij deze hierdoor lager inschatten:

  • Elke verzwijging of opzettelijke valse verklaring van uw kant leidt tot nietigheid van de overeenkomst. De betaalde premies blijven ons toebehoren en wij hebben het recht de betaling te eisen van de vervallen premies, zoals is bepaald in artikel L 113.8 van de Code des assurances.
  • Elke nalatigheid of onjuiste verklaring van uw kant waarvan de kwade trouw niet wordt vastgesteld leidt tot ontbinding van de overeenkomst 10 dagen na de kennisgeving die per aangetekende brief met bericht van ontvangst aan u wordt toegestuurd en/of toepassing van verlaging van de schadevergoedingen zoals bepaald in artikel L 113.9 van de Code des assurances.

TOEZICHTHOUDENDE AUTORITEIT
De autoriteit belast met het toezicht op MUTUAIDE ASSISTANCE is de Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR) – 4, place de Budapest – CS 92 459 – 75 436 Paris Cedex 9 (Frankrijk).

Huur uw ski's bij Sport 2000

Geniet van producten en diensten van uitstekende kwaliteit

Reserveer uw materiaal