TUSSEN
De internetgebruiker,
Hierna “de Klant” genoemd
EN:
De vennootschap Sport 2000 France,
Handelend in naam en voor rekening van de winkels die deel uitmaken van het Sport 2000-netwerk in wintersportgebieden, hierna de “Winkelverhuurder(s)”.
De lijst met de skistations waar u onze winkels kunt vinden, kan op deze website geraadpleegd worden via de volgende pagina: http://skiverhuur-sport2000.nl/
Hierna “de Vennootschap”
De Vennootschap is door de Verhuurwinkels gemachtigd om op deze website reserveringen te boeken (hierna “de reservering(en)”) door de Klant van verschillende uitrustingen bestemd voor wintersport (hierna “de Huur”).
Deze Algemene huurvoorwaarden (hierna “de AHV”) beogen de voorwaarden vast te leggen voor het reserveren en huren van de verschillende materialen en diensten via de website. Elke Reservering en Huur is aan de naleving van deze AHV gebonden.
Door een Reservering te bevestigen op de website aanvaardt de Klant deze AHV volledig.
Deze AHV kunnen enkel op initiatief van de Vennootschap gewijzigd worden. De voorwaarden die op een Reservering en Huur van toepassing zijn, zijn deze die op de website van kracht zijn op de datum waarop de desbetreffende Reservering ingevoerd wordt.
De diverse uitrustingen en diensten die via de website gereserveerde kunnen worden, zijn gerangschikt volgens categorieën en types. De foto's en afbeeldingen hebben een louter indicatieve waarde; zij dienen als illustratie maar hebben geen enkele juridische waarde.
De Verhuurwinkels verbinden zich ertoe om materiaal te verstrekken dat technisch en kwalitatief overeenstemt met de gereserveerde categorie.
Afhankelijk van de Verhuurvestiging moet de klant zijn voornaam, lengte, gewicht en schoenmaat voor de gewenste uitrusting invoeren.
De uitrusting is beschikbaar, onder voorbehoud van bevestiging door de Vennootschap. Deze bevestiging gebeurt elektronisch op het door de Klant verstrekte e-mailadres.
Aanschaf e-codes:
De Klant heeft de mogelijkheid om op bepaalde partnersites van Sport 2000 e-codes aan te schaffen die geldig zijn op de aan deze partner gewijde Sport 2000-site.
Werking e-codes:
De e-codes geven toegang tot kortingen in de vorm van een vast bedrag in euro's. De korting is geldig op het totale bedrag van de uitrusting in het winkelmandje (exclusief Primo ski, administratiekosten, diensten, multiride optie, verzekering).
Zodra de code is toegepast, moet de Klant, indien er nog een online te betalen saldo is, de transactie afwikkelen via de betalingsmethode van zijn keuze (betaling per bankkaart of paypal).
Als het kortingsbedrag van de e-code hoger is dan het totale bedrag van het materiaal in het mandje, gaat het niet gebruikte bedrag verloren.
E-codes kunnen niet met elkaar worden gecombineerd. De e-codes zijn geldig tot 30 april volgend op de datum van aankoop van de e-code.
Terugbetaling e-code:
De Klant heeft de e-code eerder gekocht bij een Sport 2000-partner. De aankooptransactie met e-code verloopt via deze partner. De terugbetaling gebeurt door de partner volgens zijn eigen algemene verkoopsvoorwaarden.
Indien er met een bankkaart of via Paypal betaald wordt, kan er afhankelijk van de Verhuurvestiging tot 24 uur voor de start van de Huur online gereserveerd worden.
De Reservering is slechts geldig wanneer de Onderneming de bevestiging van Paybox Services SAS heeft ontvangen, die de betalingen via bankkaart of Paypal controleert.
Zodra de bevestiging van Paybox Services SAS is ontvangen, krijgt de Klant een bevestigingsemail van de Reservering toegestuurd, met een bevestiging van het gereserveerde materiaal, de huurperiode en de prijs, alsook de naam en adresgegevens van de Verhuurvestiging . De Klant moet deze bevestigingsmail tonen in de Verhuurvestiging op de eerste dag van de huurperiode.
Indien de betaling via bankkaart of Paypal geweigerd wordt, ontvangt de Klant hierover direct bericht middels een melding op de website. De Onderneming behoudt zich het recht voor om de voorafgaandelijke geregistreerde Reservering te annuleren.
De huurprijs wordt bepaald op basis van de categorie van het gereserveerde materiaal, de gereserveerde diensten en de gekozen huurperiode, tegen de tarieven die op de Reserveringsdatum gelden voor de geselecteerde periode.
Alle prijzen zijn inclusief btw en uitgedrukt in euro; de dossierkosten zijn niet in deze prijzen (incl. btw) begrepen en luiden ook in euro.
De op de Site getoonde prijzen gelden uitsluitend voor reserveringen die online op de Site zijn gedaan. De prijzen op de Site kunnen verschillen van de prijzen in de Sport 2000 vestigingen.
De prijzen op de Website kunnen verschillen per Verhuurvestiging.
Elke verhuur rechtstreeks in een winkel en niet eerder op de website geboekt, geschiedt tegen de prijs van de winkel.
Aanbiedingen op deze Website zijn niet combineerbaar met andere promotionele aanbiedingen die buiten deze Website gedaan worden.
Om de reservering te kunnen aanvaarden, moet de Klant op het moment van de boeking de prijs geheel of gedeeltelijk vereffenen.
De volledige betaling omvat:
De gedeeltelijke betaling omvat:
De betaling van de verschuldigde Reservering wordt verricht:
De transacties worden verricht in euro.
Bij een gedeeltelijke betaling betaalt de Klant het verschuldigde saldo voor de Reservering rechtstreeks aan de Verhuurwinkel wanneer hij/zij het materiaal komt ophalen.
Bij gebreke kan het verhuur door de Verhurende Winkel geweigerd worden zonder mogelijke teruggave van de aanbetaling.
Het gehuurde materiaal wordt afgehaald in de Verhuurvestiging die bij de reservering is opgegeven en in de e-mail van de Reservering vermeld staat.
Het gehuurde materiaal wordt ter beschikking gesteld van de persoon die de Reservering gemaakt heeft, en op zijn/haar eigen verantwoordelijkheid, op vertoon van de bevestigingsemail van de Reservering.
Het gehuurde materiaal kan afgehaald worden op de vooravond van de eerste dag van de huurperiode, vanaf het uur dat de Verhuurvestiging aangeduid heeft op de website en op de reservering, afhankelijk van de beschikbaarheid.
De Verhuurvestiging overhandigt de Klant een huurbon met vermelding van het gehuurde materiaal, de afhaaldatum, de uitrusting en de datum waarop het materiaal weer ingeleverd moet worden. De Klant ondertekent de bon bij ontvangst van het materiaal.
Er kan de Klant om een identiteitsbewijs gevraagd worden om zijn identiteit te bewijzen voor het afhalen van het materiaal.
De Verhuurvestiging kan bovendien een borgsom vragen, bijvoorbeeld in de vorm van een banklening, om de risico's op schade, diefstal, verlies of breuk van het Verhuurde Materiaal te dekken. Het bedrag en de modaliteiten van het voldoen van de borgsom worden door de Verhuurvestiging vastgesteld. De borg zal door de Verhuurvestiging aan de klant worden teruggegeven bij het inleveren van het materiaal mits er geen afwijkingen zijn geconstateerd, volgens de in het navolgende artikel 10 bepaalde voorwaarden.
Elke vertraging in het afhalen van het gereserveerde Materiaal dient aan de Verhuurvestiging te worden gemeld.
Wanneer het materiaal niet wordt afgehaald vervalt het recht op terugbetaling.
Indien het materiaal te laat door de Klant wordt opgehaald als gevolg van een geval van overmacht, wat hij dient aan te tonen, zal de vestiging alles in het werk stellen om het Materiaal alsnog te leveren. De Verhuurvestiging kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor niet-beschikbaarheid van het materiaal (onder overmacht wordt verstaan iedere onvoorzienbare en onoverkomelijke gebeurtenis (als bij jurisprudentie vastgesteld) buiten zijn wil).
In geval van volledige betaling door de Klant, zal de Onderneming het verschil binnen 30 dagen terugbetalen, via:
In de met sleutel af te sluiten lockers kan de Klant zijn skimateriaal opbergen in een ruimte binnen of buiten de winkel, zodat hij deze niet mee hoeft te nemen naar zijn verblijfsadres.
De Klant dient er zelf zorg voor te dragen dat:
De klant blijft verantwoordelijk voor het materiaal dat hij achterlaat in de lockers. De Verhuurvestiging kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor een nalatigheid van de Klant.
Hoewel alles in het werk is gesteld om de lockerruimte voor ski's te beschermen en te beveiligen, wijst de Verhuurvestiging alle aansprakelijkheid af in geval van diefstal, beschadiging of een vergeten voorwerp.
De Verhuurvestiging zal alle vervolgingen instellen die zij nodig acht in geval van onjuist gebruik of beschadiging van de aan haar klanten ter beschikking gestelde middelen.
Tarief: de service is gratis of tegen betaling. De prijs voor deze service kan per winkel verschillen. De tarieven en kortingen staan op de website en varieren per Verhuurvestiging.
Zolang de voorraad strekt.
Kijk hier voor de lijst met deelnemende vestigingen.
Dankzij de bezorgservice kan de klant het online gereserveerde skimateriaal direct laten bezorgen op zijn verblijfsadres in de wintersportplaats.
De Klant kan de bezorgservice toevoegen aan zijn winkelmandje.
Met de bezorgservice kan het gehuurde materiaal tot de eerste skidag van de Klant bezorgd worden op het door de Klant gewenste adres in de wintersportplaats De service is beperkt tot een door de winkel vastgesteld aantal. Dit aantal wordt door de winkel aan de Klant meegedeeld op het moment dat deze contact opneemt om een bezorgadres en een tijd af te spreken. Indien het aantal leveringen deze grens echter overschrijdt, verbindt de winkel zich ertoe om de Klant een oplossing te bieden, tegen betaling van een toeslag.
De klant verbindt zich om alle noodzakelijke informatie te verstrekken zodat de winkel contact met hem kan opnemen om een bezorgafspraak te maken.
Een mobiel telefoonnummer is verplicht voor het gebruik van deze service.
De winkel verbindt zich om contact op te nemen met de Klant om een tijd en een adres (in de plaats van de Sport 2000-vestiging) af te spreken, uiterlijk om 17.00 uur op de dag voor de 1e skidag van de klant.
De winkel zal de Klant telefonisch informeren over eventuele bijzonderheden.
Indien het bezorgadres zich buiten het bezorggebied van de winkel bevindt, zal de bezorgservice geannuleerd worden, zie artikel 7 Wijziging van reservering.
Wanneer de Klant verhinderd is op alle door de winkel voorgestelde tijdblokken of niet te bereiken is voor het maken van een afspraak, wordt de bezorgservice geannuleerd.
Tarief: de service is gratis of tegen betaling. De prijs voor deze service kan per winkel verschillen.
De tarieven en kortingen staan op de website en verschillen per Verhuurvestiging.
Zolang de voorraad strekt.
Kijk hier voor een overzicht met deelnemende vestigingen.
Click and Collect is een service waarbij de klant zijn materiaal kan afhalen in een speciale, door de winkel aangewezen ruimte, “zonder passen” of op een ander adres in de buurt van de vestiging.
De Klant verbindt zich om alle noodzakelijke informatie te verstrekken zodat het te huren materiaal klaargemaakt kan worden en hij bij aankomst in het skigebied gebruik kan maken van Click & Collectservice.
Elke vertraging bij het ophalen van het gereserveerde materiaal moet aan de Verhuurvestiging gemeld worden.
Het niet-afhalen geeft geen enkel recht op vergoeding. (zie Algemene Huurvoorwaarden artikel 4.1)
Tarief: de service is gratis of tegen betaling. De prijs voor deze service kan per winkel verschillen.
De tarieven en kortingen staan op de website en verschillen per vestiging.
Alleen bij deelnemende vestigingen.
Zolang de voorraad strekt.
Kijk hier voor een overzicht met deelnemende vestigingen.
De snelservice stelt de Klant in staat om zijn materiaal te passen en af te halen zonder dat hij bij aankomst in de winkel in de rij hoeft te staan. In de winkel is hij met voorrang aan de beurt.
De Klant verbindt zich om alle noodzakelijke informatie te verstrekken zodat de winkel zijn materiaal kan klaarmaken en hij kan profiteren van de snelservice.
Tarief: de service is gratis of tegen betaling. De prijs voor deze service kan per winkel verschillen. Kijk hier voor de lijst met deelnemende vestigingen.
De tarieven en kortingen staan op de website en verschillen per vestiging. Alleen bij deelnemende winkels.
Zolang de voorraad strekt.
Kijk hier voor een overzicht met deelnemende vestigingen.
Met de opslagservice kan de klant zijn materiaal in open skirekken in de winkel plaatsen, zodat er geen vervoer van de ski-uitrusting naar zijn verblijfadres nodig is.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat:
Binnen de grenzen van de deelnemende vestigingen. Binnen de grenzen van de beschikbare ruimte. Service niet in alle verstigingen beschikbaar.
Kijk hier voor de deelnemende vestigingen.
Het gehuurde materiaal is beschikbaar in de Verhuurwinkel gedurende de geselecteerde periode. De huur eindigt dus automatisch op de datum en het tijdstip vermeld op de huurbon.
De Vennootschap kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten of vertragingen bij de terbeschikkingstelling door de Verhuurwinkel in kwestie.
De Verhuurwinkels zijn niet aansprakelijk voor vertragingen bij het ter beschikking stellen van het gehuurde materiaal voor redenen buiten hun wil om en in gevallen van overmacht. In dergelijke gevallen zal de Verhuurwinkel zijn best doen om, naargelang de beschikbare voorraad in de winkel, de Klant een uitrusting van vergelijkbare of hogere kwaliteit dan het gereserveerde materiaal ter beschikking te stellen, en dit zonder extra kosten.
Klachten over het gehuurde materiaal moeten ten laatste drie werkdagen na afloop van de huurperiode rechtstreeks naar de Verhuurwinkel verstuurd worden per aangetekende brief met ontvangstbewijs.
Het is niet mogelijk reserveringen te wijzigen op de website.
Alleen onze klantendienst kan wijzigingen aanbrengen op verzoek van de Klant of door dit formulier te gebruiken of door een e-mail te sturen aan serviceclient@sport2000.fr onder vermelding van:
Enkel de onderstaande verzoeken van de klant worden aanvaard:
Behoudens de volgende voorwaarden:
De Klant kan gebruik maken van zijn herroepingsrecht; hij kan afzien van de huur van het materiaal, op voorwaarde dat hij dit doet binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsemail van de Reserveringsafdeling, door een verzoek tot afstand:
De Onderneming stort het ontvangen bedrag terug op het rekeningnummer waarop de aanbetaling is afgeschreven binnen uiterlijk 30 dagen na het verzoek tot herroeping.
Zodra de klant het in de Verhuurvestiging gereserveerde materiaal vóór het verstrijken van deze termijn van 14 dagen heeft afgehaald, vervalt het herroepingsrecht.
Na deze periode van 14 dagen kan de Klant een reservering annuleren onder de hieronder vermelde voorwaarden.
Op dezelfde wijze geldt het herroepingsrecht niet langer indien de Klant kiest voor een afnamedatum van het materiaal binnen 14 dagen, en indien hij het materiaal niet op de geplande datum komt ophalen, dan wordt de reservering geannuleerd onder de hieronder vermelde voorwaarden.
Na deze periode van 14 dagen heeft de Klant de mogelijkheid om een reservering te annuleren onder de volgende voorwaarden.
Het is niet mogelijk reserveringen te annuleren via de website.
Alleen onze klantendienst is gemachtigd om annuleringen uit te voeren op verzoek van de klant via het e-mailadres serviceclient@sport2000.fr met vermelding van:
Voor annuleringen gelden de volgende voorwaarden
Annuleringsvoorwaarden | Sport 2000 houdt in |
Indien de Klant de reservering annuleert na de herroepingsrechtperiode (14 dagen) en meer dan 30 dagen voor aanvang van de huurperiode | Dossierkosten van € 3,90 (incl. btw) |
Na de herroepingsrechtperiode (14 dagen), indien de klant de reservering annuleert tussen 30 en 7 dagen voor de aanvang van de Huur |
Dossierkosten van € 3,90 (incl. btw) 9% van het totaalbedrag van het gehuurde materiaal |
Na de herroepingsrechtperiode (14 dagen), indien de klant zijn reservering annuleert tussen 6 en 3 dagen voor de aanvang van de Huur |
Dossierkosten van € 3,90 (incl. btw) 15% van het bedrag van het gehuurde materiaal |
Indien de klant zijn reservering minder dan 3 dagen voor de aanvang van de Huur annuleert |
Dossierkosten van € 3,90 (incl. btw) 30% van het totaalbedrag bedrag van het gehuurde materiaal |
SPORT 2000 betaalt de cliënt de verschuldigde bedragen binnen 30 dagen na het verzoek terug.
Echter wanneer de annulering het gevolg is van een gebeurtenis van overmacht (iedere onvoorzienbare en onafwendbare gebeurtenis die buiten zijn wil om geschiedt), wat door de Klant aangetoond dient te worden, houdt de Onderneming dossierkosten in ten bedrage van € 3,90 incl. belastingen en zal het saldo van het door de Klant gestorte bedrag binnen maximaal 30 dagen terugbetalen.
Indien de geannuleerde reservering terugbetaald wordt aan de Klant, zal deze terugbetaling gebeuren via:
Nadat de klant het materiaal afgehaald heeft, en de klant het materiaal dus uit de winkel meegenomen heeft, is annuleren niet langer mogelijk. De klant kan dan ook niet eisen dat de betaalde bedragen voor de reservering terugbetaald worden.
Wanneer het materiaal niet wordt afgehaald, houdt de Onderneming € 3,90 (alle belastingen inbegrepen) aan dossierkosten af en 30% van het bedrag van het verhuurde materiaal.
Elke klacht is ontvankelijk binnen een termijn van 2 maanden te tellen vanaf de datum van de 1e voorziene skidag.
Sport 2000 betaalt uw reservatie voor 100%* terug als u uw skireis door de huidige gezondheidssituatie moet annuleren.
U kunt uw reis tot 48 uur vóór uw eerste skidag annuleren als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet**:
De winkels van Sport 2000 verwelkomen u de hele winter lang met inachtneming van de coronamaatregelen. Onze teams doen er alles aan om u te beschermen tegen COVID-19 en de verspreiding van het virus tegen te gaan. We willen ook onze klanten vragen om voldoende afstand te houden in onze Sport 2000-winkels.
*Bij annulatie betaalt Sport 2000 u het volledige bedrag terug dat u online betaald heeft (inclusief de dossierkosten van € 3,90).
***De situatie verandert voortdurend, maar Sport 2000 doet er alles aan om zich aan alle mogelijke beperkingen aan te passen.
***Als u uw reservatie om deze reden wenst te annuleren, moet u een medisch attest voorleggen waarop duidelijk staat dat u voor een deel van de gereserveerde periode of de volledige periode in quarantaine zit.
****Op vertoon van een bewijsstuk.
De Huurtermijn is de periode die op de Reservering vermeld staat.
Een werkdag begint om 09.00 uur en eindigt om 18.00 uur.
Deze termijn kan niet gewijzigd worden zonder voorafgaande goedkeuring van de Verhuurwinkel.
Het gehuurde materiaal wordt uitsluitend door de Verhuurwinkel af- of bijgesteld.
De klant is volledig verantwoordelijk voor het gehuurde materiaal zodra hij het in ontvangst neemt. Hij blijft er verantwoordelijk voor tot hij het integraal teruggegeven heeft.
Het materiaal wordt geacht in goede staat te zijn en geschikt voor normaal gebruik. Het dient dan ook in dezelfde staat teruggebracht te worden.
Elk eventueel voorbehoud op de staat van het Verhuurde Materiaal dient aan de Verhurende Winkel te worden gemeld wanneer het Materiaal wordt afgehaald; er wordt een vermelding van gemaakt op de huurbon.
Zo niet worden klachten nadien niet aanvaard.
Bij het aflopen van de op de huurbon vermeld huurtermijn, indien het materiaal niet teruggebracht wordt op de voorziene datum en tijdstip, blijft de Klant als enige verantwoordelijk voor het materiaal dat hij in zijn bezit heeft tot hij het effectief terugbezorgt.
De Sport 2000 vestiging kan een boete opleggen voor het niet tijdig terugbrengen van het gehuurde materiaal.
Het gehuurde materiaal moet op het einde van de dag van de in de huurbon voorziene termijn teruggebracht worden of de daaropvolgende dag vóór 10 uur. Wanneer het materiaal de volgende dag om 10 uur nog niet teruggebracht werd, kan de Verhuurvestiging een extra dag huur per dag vertraging aanrekenen, tegen het geldende winkeltarief.
U kunt zich rechtstreeks in de winkel verzekeren tegen verlies, diefstal of breuk.
Wanneer het materiaal niet teruggebracht wordt, kan er een vergoedingsprocedure ingesteld worden, waarvan de kosten voor rekening zijn van de Klant. De Verhuurvestiging zal het materiaal aan de klant factureren tegen zijn marktwaarde (alle belastingen inbegrepen) na aftrek van een waardevermindering. Indien de Verhuurvestiging een borg heeft gevraagd, kan dit bedrag in rekening worden gebracht middels inhouding van de borgsom.
De Klant heeft de mogelijkheid om een multirisicoverzekering af te sluiten tegen diefstal en breuk van het gehuurde materiaal, alsook tegen het risico op annuleringen of reisonderbrekingen (artikel 10 hieronder).
De Klant blijft aansprakelijk voor alle schade aan het gehuurde materiaal, met uitzondering van normale slijtage of verborgen gebreken. Voor iedere andere schade blijft de Klant aansprakelijk en moet deze bijgevolg de reparatie- of vervangingskosten van het materiaal betalen, tot een maximaal bedrag van de vervangingswaarde in nieuwstaat tegen de actuele winkelprijs, bovenop de huurprijs. De Klant verbindt zich ertoe deze kosten te voldoen bij het terugbrengen van het gehuurde materiaal, eventueel door verrekening van de waarborg genoemd in artikel 4 van de onderhavige AHV. Reparaties worden uitsluitend door de Verhuurvestiging uitgevoerd.
De klant heeft de mogelijkheid om zich in te dekken tegen diefstal en breuken van het gehuurde materiaal, alsook tegen het risico op annuleringen of reisonderbrekingen door een multiriscio skiverzekering af te sluiten.
Sport 2000 France (de uitgever van de site) en uw vestiging, in hun hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking, verwerken persoonsgegevens voor de volgende hoofddoelen: verwerken en opvolgen van uw verzoeken om informatie/contact en de beantwoording ervan, beheren van de bestellingen, van de leveringen en de facturering, uitvoeren van het loyaliteitsprogramma en de hiermee verband houdende verrichtingen, aanleggen van klanten- en prospectiebestanden, om u toegang te verlenen tot gereserveerde en persoonlijke delen van onze site zoals uw klantaccount of uw persoonlijk profiel, beheren van klantenaccounts, uitvoeren van aftersalesactiviteiten, klachten afhandelen, genereren van commerciële statistieken, uitvoeren van tevredenheidsenquêtes, uitvoeren van marketinganalyses, organiseren van prijsvragen of acties, organiseren van promotieacties, beheren en verwerken van verzoeken tot uitoefening van uw rechten, beheren en voorkomen van onbetaalde rekeningen, geschillenbeheer, beheren van uw opmerkingen, opsporen en bestrijden van fraude enz., en meer in het algemeen het beheer van de relatie met de gebruikers van deze site, met inbegrip van commerciële, communicatie- en marketingactiviteiten (met name segmentering, targeting, commerciële prospectie, telemarketing, personalisering van aanbiedingen, nieuwsbrief, tevredenheidsonderzoek).
De velden met een asterisk op de invulformulieren zijn verplicht; hiermee wordt voldaan aan de eis tot verstrekking van persoonsgegevens van reglementaire of contractuele aard (het kan een voorwaarde zijn voor het sluiten van een overeenkomst). Indien deze informatie niet wordt verstrekt, is het mogelijk dat uw verzoek niet of met vertraging wordt behandeld.
Deze verwerking is noodzakelijk voor verschillende doeleinden:
Deze informatie is bestemd voor de uitgever van de site, alsmede, voor bovengenoemde doeleinden, voor de entiteiten van de groep waartoe zij behoort en voor hun partners en dienstverleners, zowel contractueel als commercieel.
Ze worden bewaard gedurende een periode van 3 jaar vanaf het laatste contact met u, dat nodig is om de hierboven vermelde doelstelling(en) te bereiken.
In overeenstemming met de bepalingen die van toepassing zijn op de bescherming van persoonsgegevens, hebt u het recht om uw gegevens op te vragen, in te zien, te rectificeren, te wissen en over te dragen, evenals het recht om de beperking van de verwerking ervan te verkrijgen en het recht om bezwaar te maken (tegen de verwerking van uw gegevens en tegen commerciële prospectie). U hebt ook het recht om richtlijnen vast te stellen betreffende het beheer van uw persoonsgegevens en de wijze waarop u wenst dat uw rechten na uw overlijden worden uitgeoefend.In dit verband dient u te weten dat uw gegevens in geval van overlijden, waarvan wij in kennis worden gesteld, zullen worden gewist, tenzij het noodzakelijk is ze gedurende een bepaalde periode te bewaren om redenen die verband houden met onze wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of wettelijke verjaringstermijnen, en na te zijn meegedeeld aan een door u aangewezen derde, indien van toepassing.
Deze rechten kunnen worden uitgeoefend per e-mail of per post met een kopie van een ondertekend identiteitsbewijs naar contact@sport2000.fr of naar het volgende adres: contact@sport2000.fr
Sport 2000 France
Route d’Ollainville
91520 Egly
Frankrijk
Ten slotte kunt u te allen tijde een klacht indienen bij een nationale autoriteit die belast is met de bescherming van persoonsgegevens (in Frankrijk is dit de Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés of "CNIL") als u van mening bent dat uw gegevens niet in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen zijn verwerkt.
De volledige inhoud van deze website, de grafische vormgeving, afbeeldingen, tekst, logo's audio- en video-onderdelen zijn exclusief eigendom van de Vennootschap, met uitzondering van de merken, logo's of inhoud die het eigendom zijn van andere partnermaatschappijen.
De gedeeltelijke of volledige reproductie van deze site, op welke wijze dan ook, zonder voorafgaande goedkeuring van de Vennootschap is verboden en vormt een inbreuk op de Franse wetgeving inzake intellectueel eigendom.
Krachtens de beschikkingen van het Wetboek van intellectueel eigendom is het verboden om de merken of logo's van de Vennootschap of haar partners te reproduceren op basis van onderdelen van deze website zonder de voorafgaande goedkeuring van de Vennootschap of de eigenaar van het merk.
De nietigheid, onwettigheid of ongeldigheid van één clausule van de onderhavige Algemene Huurvoorwaarden betekent niet dat de andere clausules van de Algemene huurvoorwaarden nietig, onwettig of ongeldig zijn.
Voor klachten kan de Klant contact opnemen met de Consumentendienst:
Wanneer het hierboven bedoelde beroep uitgeput is, met andere woorden als het antwoord op de klacht van de klant hem niet bevalt of als hij na 1 maand na het neerleggen van de klacht geen antwoord heeft ontvangen, kan de klant zich gratis wenden tot de bemiddelaar van de Commerce Coopératif et Associé, die bevoegd is om elk geschil te behandelen betreffende de uitvoering van het verkoopcontract of de dienstverlening die door de onderhavige algemene voorwaarden worden gedekt: per post op het volgende adres: Médiateur du Commerce Coopératif et Associé – FCA - 77 rue de Lourmel – 75015 PARIS, of via de website van de bemiddelaar www.mcca-mediation.fr waar het Bemiddelingshandvest Charte de la Médiation du Commerce Coopératif et Associé kan worden gevonden, evenals de te leveren bewijsstukken.
In toepassing van artikel 14.1 van de Verordening (UE) n°524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013, wordt de klant geïnformeerd over de mogelijkheid zich te wenden tot de onlinegeschillenbeslechting ofwel het ODR-platform (Online Dispute Resolution) dat door de Commissie te zijner beschikking is gesteld en toegankelijk is via de volgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=FR
De klant kan de Onderneming eveneens per e-mail bereiken op het volgende e-mailadres: contact@sport2000.fr
In toepassing van artikel 14.1 van de Verordening (UE) n°524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013, wordt de klant geïnformeerd over de mogelijkheid zich te wenden tot de onlinegeschillenbeslechting ofwel het ODR-platform (Online Dispute Resolution) dat door de Commissie te zijner beschikking is gesteld en toegankelijk is via de volgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=FR
De klant kan de Onderneming eveneens per e-mail bereiken op het volgende e-mailadres: contact@sport2000.fr
U kunt zich gratis laten registreren op een BLOCTEL-lijst als u niet ongevraagd telefonisch benaderd wil worden (www.bloctel.gouv.fr) door een bedrijf of organisatie met wie u geen lopende contractuele relatie hebt, overeenkomstig de wet nr. 2014-344 van 17 maart 2014 met betrekking tot de consumptie.
Iedere consument kan zich gratis op deze lijst laten registreren op de website https://www.bloctel.gouv.fr/
IDU textiel, linnengoed, schoenen (Refashion): FR216580_11NHTF
IDU verpakkingen, papier (Citeo): FR216580_03SLAR
IDU speelgoed/meubels (Ecomobilier): FR216580_12LDSU
IDU ASL meubels (Ecomobilier): FR216580_22XRGT
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt beëindigen)
Ter attentie van SPORT 2000 - Service Montagne- route d'Ollainville 91520 EGLY. contact@sport2000.fr
Ik/Wij (*) stel/stellen u (*) hierbij in kennis van mijn/onze (*) beëindiging van de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen (*)/diensten (*):
Besteld op (*)/ontvangen op (*) :
Naam van de consument(en):
Adres van de consument(en):
• Naam en artikelnummer(s) van het/de gereserveerde artikel(en):
• Gereserveerd op:
• Reserveringsnummer:
• Naam station:
• Naam winkel van Verhuurder:
• Naam van de klant die de reservering heeft gemaakt:
• Adres van de klant die de reservering heeft gemaakt:
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) :
Datum :
(*) Doorstrepen wat niet van toepassing is
Zoals elk verzekeringsovereenkomst omvat dit contract wederzijdse rechten en plichten. Dit contract is onderworpen aan de Franse Code des Assurances (verzekeringswet). Deze rechten en plichten staan hieronder beschreven.
Met de annulatieverzekering worden de kosten voor het annuleren van het gehuurde skimateriaal voor het vertrek terugbetaald, binnen de limieten van de bedragen en franchise in de tabel 'Overzicht van de waarborgen', die voor rekening van de Verzekerde blijven en door Sport 2000 aangerekend worden krachtens de algemene huurvoorwaarden voor het huren van skimateriaal, indien de Verzekerde niet kan vertrekken om een van de volgende redenen:
GARANTY | BEDRAGEN EN LIMIETEN |
Annulering | Maximaal 300 euro per verzekerde |
Maximum per gebeurtenis | 5000 euro |
Franchise van 10% bij annulering minder dan 48 uur voor vertrek |
Wanneer de Verzekerde deze optie gekozen heeft en de annulering tussen de ingangsdatum van de verzekering en 48 uur voor het vertrek plaatsvindt, betaalt de Verzekeraar het door verzekerde daadwerkelijk betaalde bedrag, na aftrek van belastingen, verzekeringspremies en dossierkosten.
Wanneer de Verzekerde deze optie kiest en de annulering minder dan 48 uur voor het vertrek plaatsvindt, betaalt de Verzekeraar een bedrag van maximaal 100% van de door Sport 2000 aangerekende kosten voor de huur van ski's conform de algemene huurvoorwaarden, na aftrek van belastingen, verzekeringspremies en dossierkosten en een franchise van 10% op het door de Verzekeraar terugbetaalde bedrag.
Indien de verzekerde de door dit contract gewaarborgde reis moet onderbreken, verbindt de Verzekeraar zich ertoe om de verzekerde te vergoeden voor de dagen waarop de gehuurde skiuitrusting niet gebruikt werd, waarvoor de verzekerde geen terugbetaling, vervanging of compensatie kan eisen van de dienstverlener, in geval van:
De terugbetaling zal prorata temporis geschieden.
WAARBORG: | BEDRAGEN EN LIMIETEN |
Reisonderbreking | Maximaal 300 euro per verzekerde |
Maximum per gebeurtenis | 5000 euro |
De franchise voor rekening van de verzekerde wordt bepaald op basis van de categorie van het gewaarborgde skimateriaal:
De waarborg is beperkt tot één enkele gebeurtenis per gewaarborgd skimateriaal en per verzekeringstermijn.
Bij diefstal of breuk van het materiaal is de procedure voor schadevergoedingen als volgt:
Ook de ongevallen die zich in de volgende omstandigheden voordoen, zijn uitgesloten:
Diefstal van het gewaarborgde materiaal in het skioord tussen 18 (achttien) uur en 9 (negen) uur 's ochtends;
Andere diefstal (behalve diefstal met braak) tussen 18 (achttien) uur en 9 (negen) uur 's ochtends;
Verlies, inclusief verlies als gevolg van overmacht of de verdwijning van het gewaarborgde skimateriaal;
Andere schade dan accidentele materiële schade;
Schade aan de externe delen van het gedekte skimateriaal die geen nadelig effect heeft op de goede werking ervan zoals krassen, schilfers, krassen;
Schade die voortvloeit uit het niet-respecteren van de gebruiks- en onderhoudsvoorschriften van de Sport 2000 winkel waar het gewaarborgde skimateriaal afgehaald werd;
Schade die betrekking heeft op de garantie van de fabrikant, distributeur of monteur;
Opzettelijke of bedrieglijke fouten van de Verzekerde.
De dekking geldt voor elke gedekte gebeurtenis die zich in continentaal Frankrijk voordoet.
Behalve in onvoorziene omstandigheden of in geval van overmacht, moet de Verzekerde zijn schadegeval melden aan GRITCHEN ASSURANCES – Sinistre Sport 2000 (adres van GRITCHEN), hetzij schriftelijk (CS 70139 – 18021 BOURGES CEDEX- FRANCE) hetzij via e-mail aan sinistres@gritchen.fr binnen 5 (vijf) werkdagen nadat het schadegeval zich heeft voorgedaan, zoniet vervalt de waarborg. Deze termijn bedraagt slechts 2 (twee) dagen voor gevallen van diefstal.
Wanneer blijkt dat er bijkomende medische documenten of andere bewijsstukken nodig zijn om het schadegeval af te handelen, zal de Verzekerde hiervan persoonlijk ingelicht worden door het centrum dat de schadegevallen beheert of de Verzekeraar.
De schadevergoeding kan slechts uitbetaald worden na overhandiging van een volledig dossier met alle bewijstukken die het centrum dat de schadegevallen beheert gevraagd heeft.
Zodra de partijen akkoord gaan, wordt de schadevergoeding binnen een termijn van 15 dagen uitbetaald.
Indien een deskundigenonderzoek noodzakelijk zou blijken voor de afhandeling van het schadegeval en de Verzekerde of de wettelijk vertegenwoordiger zonder geldige reden weigert zich hieraan te onderwerpen en, indien hij/zij, na een waarschuwing per aangetekende brief achtenveertig uur op voorhand blijft weigeren, zal de Verzekeraar zich genoodzaakt zien om hem het recht op schadevergoeding voor het desbetreffende schadegeval te ontzeggen.
Bij diefstal met braak of gewone diefstal
Bij accidentele schade
De instructies van GRITCHEN ASSURANCES opvolgen.
MUTUAIDE ASSISTANCE kan het advies vragen van een deskundige of onderzoeker en ieder ander bewijsstuk dat als noodzakelijk geacht wordt voor de rechtmatigheid van de schadevergoeding.
Na instructies en aanvaarding van het onder de dekking vallende schadegeval, zal Verzekeraar de verzekerde de kosten van herstel dan wel vervanging van het onder de dekking vallende skimateriaal vergoeden.
De ingangsdatum van de aansluiting en de ingangsdatum van de waarborgen zijn dezelfde. Onder voorbehoud van de effectieve betaling van de premie, gaat de aansluiting in op de dag waarop het gewaarborgde skimateriaal opgehaald wordt in de winkel.
De duur van de aansluiting en de duur van de waarborgen zijn dezelfde. Ze stemmen overeen met de huurtermijn van het gewaarborgde skimateriaal zoals aangegeven op het moment van de reservering op de website van Sport 2000.
De aansluiting en waarborgen eindigen:
De verzekeringspremie wordt bepaald op basis van het verzekerde skimateriaal en het aantal huurdagen.
Deze moet tegelijk met de betaling van de reservering op de website van Sport 2000 van het verzekerde skimateriaal worden voldaan.
Wij kunnen niet optreden wanneer uw aanspraken op dekking of prestaties voortvloeien uit schade die het gevolg is van:
Zoals elke verzekering brengt deze overeenkomst wederzijdse rechten en plichten mee. Deze verzekering wordt geregeld door de Code des assurances (Franse assurantiewet). Deze rechten en plichten worden op de volgende pagina's uiteengezet.
Dit is een collectieve schadeverzekeringsovereenkomst die door Gritchen Affinity is afgesloten bij MUTUAIDE ASSISTANCE. Deelname hieraan is niet verplicht.
Bijlage bij artikel A. 112-1
Informatiedocument ten behoeve van het uitoefenen van het recht op terugtrekking zoals vastgelegd in artikel L. 112-10 van de Code des assurances :
Wij raden u aan na te gaan of u niet al begunstigde bent van een dekking van een van de risico's die onder deze nieuwe overeenkomst gedekt zijn. Als dat het geval is, heeft u gedurende veertien (kalender)dagen na het sluiten ervan het recht om zonder kosten of boete af te zien van deze overeenkomst, als aan alle volgende voorwaarden is voldaan:
- u heeft deze overeenkomst niet voor beroepsmatige doeleinden gesloten;
- deze overeenkomst vormt een aanvulling op de koop van een goed of een dienst verkocht door een leverancier;
- u levert bewijs dat u al gedekt bent voor een van de risico's die gedekt zijn op grond van deze nieuwe overeenkomst;
- de overeenkomst waarvan u wilt afzien is niet volledig uitgevoerd;
- u heeft geen enkel gedekt schadevoorval geclaimd op grond van deze verzekering.
Onder deze omstandigheden kunt u een beroep doen op uw recht om af te zien van deze overeenkomst door middel van een brief of elke andere duurzame drager aan de verzekeraar van de nieuwe overeenkomst, vergezeld van een bewijs dat voor u al een dekking geldt voor een van de risico's die gedekt zijn in de nieuwe overeenkomst. De verzekeraar moet de betaalde premie binnen dertig dagen na uw beroep op terugtrekking aan u terugbetalen.
Als u wilt afzien van uw overeenkomst, maar u voldoet niet aan alle hierboven vermelde voorwaarden, ga dan na wat de voorwaarden voor terugtrekking in uw andere overeenkomst zijn.
Aanvullende informatie:
De terugtrekkingsbrief waarvoor een model u hierna wordt aangeboden voor de uitoefening van dit recht moet per brief of elk andere duurzame drager worden gestuurd naar: Gritchen Affinity – 27, rue Charles Durand – CS70139 – 18021 Bourges (Frankrijk):
“Ondergetekende, dhr/mw ................., wonend te ........................., ziet op grond van artikel L 112-10 van de Code des assurances af van zijn overeenkomst nr. ..................., afgesloten bij MUTUAIDE ASSISTANCE. Ik verklaar dat ik op de datum van verzending van deze brief niet op de hoogte ben van een schade die zou kunnen leiden tot een beroep op een dekking van de overeenkomst. “
Gevolgen van de terugtrekking:
De uitoefening van het recht op terugtrekking binnen de in het kader hierboven vermelde termijn brengt ontbinding van de overeenkomst mee vanaf de datum van ontvangst van de brief of elke andere duurzame drager. Zodra u kennis heeft genomen van een schadegebeurtenis die een beroep dekking van de overeenkomst zou kunnen meebrengen, kunt u dit recht niet meer uitoefenen.
In geval van terugtrekking bent u alleen verplicht tot betaling van het deel van de premie over de periode waarover risico is gelopen; deze periode wordt berekend tot aan de datum van ontbinding.
De volledige premie blijft echter verschuldigd aan de verzekeringsmaatschappij als u uw recht op terugtrekking uitoefent terwijl zich tijdens de bedenktijd een schadevoorval heeft voorgedaan dat een beroep op de dekking van de overeenkomst meebrengt en waarvan u niet op de hoogte was.
DEFINITIES EN TOEPASSINGSGEBIED
Wij, verzekeraar
MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – CS 20010 – 93196 Noisy-le-Grand Cedex – S.A. (nv) met een kapitaal van € 12.558.240, volledig volgestort – Onderneming geregeld door middel van de Code des Assurances RCS (HR) 383 974 086 Bobigny – BTW FR 31 3 974 086 000 19
DEFINITIES EN TOEPASSINGSGEBIED
Wij, verzekeraar
MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – CS 20010 – 93196 Noisy-le-Grand Cedex – S.A. (nv) met een kapitaal van € 12.558.240, volledig volgestort – Onderneming geregeld door middel van de Code des Assurances RCS (HR) 383 974 086 Bobigny – BTW FR 31 3 974 086 000 19.
Ernstig persoonlijk ongeval
Plotselinge verandering van de gezondheid als gevolg van een plotseling optredende oorzaak van buitenaf zonder opzet van het slachtoffer, vastgesteld door een bevoegde medische instantie en die afgifte meebrengt van een recept voor medicijnen voor de patiënt en stopzetting van elke beroepsmatige of andere activiteit.
Aanslag
Elke gewelddadige handeling die een criminele of onwettige aanval is op personen en/of goederen in het land waar u verblijft die ten doel heeft de openbare orde ernstig te verstoren door middel van intimidatie en terreur en waarover in de media bericht is.
Deze “aanslag” moet door de Franse Minister van Buitenlandse of Binnenlandse zaken als zodanig aangemerkt zijn.
Wanneer er op dezelfde dag in hetzelfde land meerdere aanslagen plaatsvinden en de autoriteiten deze beschouwen als een en dezelfde gecoördineerde actie, wordt deze gebeurtenis beschouwd als een en dezelfde gebeurtenis.
Verzekerde
Natuurlijke persoon of groep, naar behoren verzekerd op grond van deze overeenkomst en hierna aangeduid als “u”.
Voor de dekkingen hulpverlening en verzekering moeten deze personen hun woonplaats hebben in Frankrijk, in de DOM-ROM COM en Franse overzeese gemeenschappen of in Europa.
Bagage
Reistassen, koffers en de inhoud daarvan, met uitzondering van de kleding die u draagt.
Letsel
Plotselinge verandering van de gezondheid als gevolg van een plotseling optredende oorzaak van buitenaf zonder opzet van het slachtoffer, vastgesteld door een bevoegde medische instantie
Natuurramp
Ongewone intensiteit van een natuurkracht die niet het gevolg is van menselijk handelen. Verschijnsel, zoals een aardbeving, een vulkaanuitbarsting, een vloedgolf, een overstroming of een ernstige natuurramp veroorzaakt door de ongewone intensiteit van een natuurkracht en als zodanig erkend door de openbare instanties.
COM
Onder de COM worden de Collectivités d'Outre-Mer (Franse overzeese gemeenschappen) verstaan, dat wil zeggen: Frans Polynesië, Saint-Pierre-et-Miquelon, Wallis et Futuna, Sint-Maarten en Saint-Barthélemy.
Definitie van personenhulpverlening
Personenhulpverlening omvat alle prestaties die worden geleverd in geval van ziekte, letsel of overlijden van de verzekerde personen tijdens een gedekte reis.
Gedekte reis
Het verblijf waarvoor u verzekerd bent en waarvoor u de bijbehorende premie heeft voldaan met een duur van ten hoogste 90 aaneengesloten dagen.
Woonplaats
Voor de dekkingen voor hulpverlening en verzekering wordt als woonplaats beschouwd het vaste woonadres in Frankrijk, de DOM-ROM COM en Franse collectiviteiten of in Europa. In geval van geschillen vormt de fiscale woonplaats de woonplaats.
DOM-ROM, COM en Franse overzeese gemeenschappen
Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Réunion, Frans Polynesië, Saint Pierre et Miquelon, Wallis et Futuna, Mayotte, Sint-Maarten, Saint Barthélemy, Nieuw-Caledonië.
DROM
Onder DROM worden de Départements et Régions d'Outre-Mer (Franse overzeese departementen en regio's) verstaan, te weten Guadeloupe, Martinique, Guyana, La Réunion en Mayotte.
Geldigheidsduur van de dekkingen
• De annuleringsdekking gaat in op de dag waarop u de verzekering afsluit en eindigt op de dag van uw vertrek.
• De geldigheidsduur van de overige dekkingen is gelijk aan de data van het verblijf die zijn aangegeven op de door de reisorganisator verstrekte factuur en deze bedraagt ten hoogte 90 dagen achtereen.
Eerste benodigdheden
Kleding en toiletartikelen voor het overbruggen van de periode dat u niet kunt beschikken over uw persoonlijke bezittingen.
Epidemie
Het zich voordoen van een groot aantal zieken op een bepaalde plek als gevolg van een ziekte.
Europese Economische Ruimte (EER)
Duitsland, Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Tsjechië, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Slovenië, Zweden.
Buitenland
Elk land buiten uw woonland.
Europa
Onder Europa worden de volgende landen verstaan: Duitsland, Andorra, Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Europees Frankrijk, Gibraltar, Hongarije, Griekenland, Ierland, Italië en haar eilanden, Liechtenstein, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Prinsdom Monaco, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Slowakije, Slovenië, Tsjechië, San Marino, Zweden en Zwitserland.
Op grond van de verzekering gedekte gebeurtenissen
Uitvoering van prestaties
De op grond van deze verzekering gedekte prestaties kunnen pas aanvangen na toestemming van MUTUAIDE ASSISTANCE. Derhalve kunnen uitgaven die begunstigden op eigen gezag gedaan hebben niet worden vergoed door MUTUAIDE ASSISTANCE.
Eigen risico
In de overeenkomst vastgesteld deel van het schadebedrag dat voor rekening van verzekerde komt in geval van vergoeding na een schadevoorval. Het eigen risico kan worden uitgedrukt in een geldbedrag, een percentage, dagen, uren of in kilometers.
Verre bestemmingen:
Onder “verre bestemmingen” worden reizen verstaan naar landen die niet voorkomen in de definitie van “middelverre bestemmingen”.
Ziekte
Plotselinge, onvoorziene verandering van de gezondheid, vastgesteld door een bevoegde medische instantie.
Ernstige ziekte
Plotselinge verandering van de gezondheid, vastgesteld door een bevoegde medische instantie en die afgifte meebrengt van een recept voor medicijnen voor de patiënt en stopzetting van elke professionele of andere activiteit.
Maximum per gebeurtenis
Wanneer de dekking geldt voor meerdere verzekerde slachtoffers van dezelfde schadegebeurtenis die verzekerd zijn onder dezelfde bijzondere voorwaarden, is de dekking van verzekeraar in elk geval beperkt tot het maximumbedrag dat is voorzien voor deze dekking, ongeacht het aantal slachtoffers. Als gevolg daarvan worden de schadevergoedingen verminderd en uitgekeerd naar evenredigheid van het aantal slachtoffers.
Familieleden
Uw wettige echtgenoot, uw geregistreerde of feitelijke partner, uw bloedverwanten in opgaande en neergaande lijn of die van uw partner, uw stiefvader of -moeder, broers, zussen, met inbegrip van de kinderen van de echtgenoot of samenwonende partner van een van uw directe bloedverwanten in opgaande lijn, stiefbroers, stiefzussen, schoonzoons, schoondochters of die van uw partner. Zij moeten hun woonadres hebben in hetzelfde land als u, tenzij contractueel anders bepaald is.
Middelverre bestemmingen:
Onder “middelverre bestemmingen” worden reizen bedoeld naar Europa en de Maghreb-landen.
Wij regelen
Wij ondernemen de nodige stappen om u toegang te geven tot de prestatie.
Wij nemen de kosten voor onze rekening
Wij betalen de prestatie.
Nietigheid
Elk bedrog, vervalsing, valse opgave of valse getuigenissen op basis waarvan een beroep zou kunnen worden gedaan op de in deze overeenkomst voorziene dekkingen, brengt de nietigheid mee van onze verplichtingen en verval van de hierin vermelde rechten.
Kostbaarheden
Parels, sieraden, horloges, kledingstukken van bont, evenals elk apparaat voor het afspelen van beeld en/of geluid en de accessoires daarvan, jachtgeweren, visuitrusting, draagbare computers.
Pandemie
Wereldwijde verspreiding van een ziekte.
Quarantaine
Isolatie van een persoon in geval van het vermoeden van een ziekte of vastgestelde ziekte, waartoe beslist is door een bevoegde plaatselijke overheid teneinde het risico van verspreiding van deze ziekte te beperken tijdens een epidemie of pandemie.
Schadevoorval
Onvoorziene gebeurtenis waardoor de dekking van deze overeenkomst in werking treedt.
Toepassingsgebied
Hele wereld.
WAT IS HET GEOGRAFISCHE DEKKINGSGEBIED VAN DE OVEREENKOMST?
De op grond van deze overeenkomst afgesloten dekkingen en/of prestaties gelden in de hele wereld.
WAT IS DE LOOPTIJD VAN DE OVEREENKOMST?
De geldigheidsduur is gelijk aan de duur van de door de reisorganisator verkochte prestaties.
De dekkingsduur kan in geen geval langer zijn dan 3 maanden vanaf de dag van vertrek.
De ANNULERINGSdekking gaat in op de dag waarop u deze overeenkomst sluit en eindigt op de dag van uw vertrek (de heenreis).
De overige dekkingen gaan in op de geplande vertrekdag en eindigen op de geplande dag van terugkeer.
KLACHTENAFHANDELING
In geval van geschillen of ontevredenheid over de uitvoering van uw overeenkomst nodigen wij u uit dit te melden aan GRITCHEN AFFINITY door te schrijven aan sinistre@declare.fr inzake de verzekeringsdekkingen.
Als u niet tevreden bent over het antwoord dat u krijgt, kunt u een brief sturen naar:
MUTUAIDE
Service Assurance (Afdeling verzekeringen)
TSA 20296
94368 Bry sur Marne Cedex FRANKRIJK
MUTUAIDE belooft u binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging te sturen van uw brief. Deze wordt binnen 2 maanden behandeld. Als het geschil niet wordt opgelost, kunt u de Médiation de l'Assurance (Franse ombudsman verzekeringen) inschakelen door middel van een brief aan:
La Médiation de l’Assurance
TSA 50110
75441 Paris Cedex 09 (Frankrijk)
De verzekeraar bevestigt binnen uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst dat hij de klacht ontvangen heeft, tenzij het antwoord zelf binnen deze termijn aan de klant wordt gestuurd. Hij stuurt het antwoord binnen uiterlijk twee maanden na ontvangst aan verzekerde.
Wanneer na het gegeven antwoord het verschil van mening blijft bestaan, kunt u de Médiation de l'Assurance inschakelen, op voorwaarde dat er geen rechtszaak is aangespannen:
La Médiation de l’Assurance
TSA 50110
75441 Paris Cedex 09 (Frankrijk)
La Médiation de l’Assurance is niet bevoegd kennis te nemen van overeenkomsten ter dekking van beroepsmatige risico's.
VERZAMELING VAN GEGEVENS
Verzekerde erkent ervan op de hoogte te zijn dat verzekeraar zijn persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met de geldende regelgeving met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en overigens:
- dat het verplicht is de gestelde vragen te beantwoorden en dat valse opgaven of verzwijging voor hem kunnen leiden tot nietigheid van de afgesloten verzekering (artikel L 113-8 van de Code des assurances) of vermindering van de schadevergoedingen (artikel L 113-9 van de Code des assurances);
Deze rechten kunnen worden uitgeoefend bij de functionaris gegevensbescherming van verzekeraar:
- door middel van een e-mail aan: DRPO@MUTUAIDE.fr
of
- door middel van een brief aan het volgende adres: Délégué représentant à la protection des données (functionaris gegevensbescherming) – MUTUAIDE ASSISTANCE – 126, rue de la Piazza – 93196 Noisy le Grand (Frankrijk).
Wanneer het verzoek aan de functionaris gegevensbescherming niet naar tevredenheid is afgehandeld, heeft hij de mogelijkheid de Franse toezichthoudende autoriteit, de CNIL (Commission Nationale de l'informatique et des Libertés), in te schakelen.
SUBROGATIE
MUTUAIDE ASSISTANCE wordt tot aan de hoogte van de betaalde schadevergoedingen en de door haar geleverde diensten gesubrogeerd in de rechten en vorderingen van verzekerde tegenover iedere persoon die aansprakelijk is voor de feiten die aanleiding waren voor haar optreden. Wanneer de op grond van de overeenkomst geleverde prestaties geheel of gedeeltelijk gedekt zijn bij een andere maatschappij of instelling, wordt MUTUAIDE ASSISTANCE gesubrogeerd in de rechten en vorderingen van verzekerde tegenover die maatschappij of instelling.
VERJARING
Op grond van artikel L 114-1 van de Code des assurances verjaart elke vordering die voortvloeit uit deze overeenkomst twee jaar na de gebeurtenis waaruit deze vordering is ontstaan. Deze termijn is op tien jaar gebracht voor dekkingen in verband met overlijden, omdat de vorderingen van begunstigden uiterlijk dertig jaar na deze gebeurtenis verjaren.
Deze termijn gaat echter pas in:
Wanneer de vordering van verzekerde tegenover verzekeraar is gebaseerd op een verhaalsactie van een derde gaat deze verjaringstermijn pas in vanaf de dag waarop die derde een gerechtelijke vordering heeft aangespannen tegen verzekerde of door deze schadeloos is gesteld.
Overeenkomstig artikel L 114-2 van de Code des assurances kan deze verjaringstermijn gestuit worden door een van de volgende gewone gronden voor stuiting:
Er wordt aan herinnerd dat:
De ingebrekestelling van een van de hoofdelijke schuldenaars door middel van een gerechtelijke vordering of een akte van gedwongen tenuitvoerlegging of erkenning door de schuldenaar van het recht van degene tegenover wie de termijn verjaart, stuit de verjaringstermijn tegenover alle anderen, zelfs tegenover hun erfgenamen.
De ingebrekestelling van een van de erfgenamen van een hoofdelijke schuldenaar of de erkenning door die erfgenaam stuit echter niet de verjaringstermijn ten opzichte van de overige mede-erfgenamen, zelfs niet in geval van een hypothecaire vordering, als de verplichting scheidbaar is. Deze ingebrekestelling of erkenning stuit de verjaringstermijn ten opzichte van de overige medeschuldenaren slechts voor het deel waarvoor deze erfgenaam gehouden is.
Voor stuiting van de verjaringstermijn voor het geheel ten opzichte van de overige medeschuldenaren is ingebrekestelling noodzakelijk van alle erfgenamen van de overleden schuldenaar of de erkenning door al deze erfgenamen (artikel 2245 van de Code civil).
De ingebrekestelling van de hoofdschuldenaar of diens erkenning stuit de verjaringstermijn tegen de borg (artikel 2246 van de Code civil).
De verjaringstermijn kan ook gestuit worden door:
GESCHILLENREGELING
Elk geschil tussen verzekeraar en verzekeraar over de vaststelling en betaling van de prestaties dat niet minnelijk geregeld wordt, wordt door de meest gerede partij voorgelegd aan het bevoegde gerecht van de woonplaats van verzekerde, overeenkomstig de bepalingen van artikel R 114-1 van de Code des assurances.
VALSE VERKLARINGEN
Wanneer deze de omvang van het risico wijzigen of wij deze hierdoor lager inschatten:
TOEZICHTHOUDENDE AUTORITEIT
De autoriteit belast met het toezicht op MUTUAIDE ASSISTANCE is de Autorité de Contrôle Prudentiel et de Résolution (ACPR) – 4, place de Budapest – CS 92 459 – 75 436 Paris Cedex 9 (Frankrijk).
Geniet van producten en diensten van uitstekende kwaliteit